۲۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۹۳۳۵۳
استاد حوزه و دانشگاه تبریز:

منشور جامع وحدت حوزه و دانشگاه تدوین شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول سابق نهاد رهبری در دانشگاه تبریز گفت: باید استراتژیک واحدی در مساله وحدت حوزه و دانشگاه در سراسر کشور برای مقابله با تهدیدات نرم اتخاذ شود.
وحدت حوزه و دانشگاه
حجت الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه و دانشگاه تبریز، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه و سالروز شهادت آیت الله مفتح صورت گرفت، با اشاره رهنمود‌های مقام معظم رهبری در خصوص وحدت بین حوزه و دانشگاه اظهار داشت: وحدت بین این دو نهاد مقدس که جزء خواص کشور محسوب می‌شوند، باعث رشد و بالندگی نظام در سطح بین المللی خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: دانش آینده ما باید به دانشی تبدیل شود که از خلاقیت‌های خرد انسانی و مهارت‌های دینی به صورت کامل بهره گیرد و وحدت حوزه و دانشگاه نه تنها به عنوان یک نگاه استراتژیک در انسجام، تقویت، همگرایی و امنیت ملی و انسجام ملی نیز نقش دارد، بلکه می‌تواند راهبرد آینده علم و تغییر حتمی در رویکرد علم در کشور و جهان ایجاد کند.

حجت الاسلام نظری ادامه داد: شایسته است تئوریسین‌های پدافند ملی نرم افزاری حوزه یا سند چشم انداز حوزه دارای تفکرات جهانی، کلان نگری، آگاه به بنیان‌های مدیریت استراتژیک، آشنا به تهدیدات نرم و مشرف بر چالش های حوزه و دانشگاه باشد که از مصادیق بارز آن می‌توان به رهبر فرزانه انقلاب اشاره کرد که با بینش کامل بر تحولات نظام بین الملل بارها بر ضرورت تبیین«نظام جامع دیپلماسی فرهنگی در برابر ناتوی فرهنگی تأکید فرموده‌اند.

مسؤول سابق نهاد رهبری در دانشگاه تبریز خواستار تدوین منشور جامع وحدت حوزه و دانشگاه شد و گفت: باید استراتژیک واحدی در مسأله وحدت حوزه و دانشگاه در سراسر کشور برای مقابله با تهدیدات نرم اتخاذ شود.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار جمع کثیری از طلاب حوزه‌های علمیه و دانشجویان دانشگاه گفت: به گفته ولی فقیه؛ وحدت حوزه و دانشگاه یعنی وحدت در هدف، و هدف این است که همه به سمت ایجاد یک جامعه اسلامی پیشرفته مستقل، جامعه امام، جامعه پیشاهنگ، جامعه الگو حرکت کنند.

حجت الاسلام نظری وحدت اساسی حوزه و دانشگاه را ضرورتی قطعی برای تداوم انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: حوزه به عنوان پایگاه اسلام اصیل فقاهت جایگاه پاسداران اصول و احکام مقدس دین در طول تاریخ پر فراز و نشیب امت اسلام و بیانگر فرهنگ اسلامی و استخراج کننده احکام الهی است، از سوی دیگر دانشگاه محل شناخت موضوعات برآورنده نیازهای علمی و تخصصی جامعه است که بایستی نیروهای متعهد و متخصص را که مدیریت و اداره جامعه نقش به عهده می گیرند تربیت کند.

استاد حوزه و دانشگاه تبریز در پایان تاکید کرد: وحدت حوزه و دانشگاه به مفهوم بازگشت علم در خدمت مکتب و ضامن تداوم انقلاب اسلامی است، جدا پنداشتن علم و دین و تفکیک دین از سیاست از توطئه های شوم و حساب شده استعمارگران غربی برای حاکمیت فرهنگ خویش بر کشورهای اسلامی است./935/ت302/س
ارسال نظرات