۲۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۹۳۳۶۳
حجت الاسلام فرحزاد:

صحنه گردان و عامل جنایت تروریستی تاسوعای چابهار وهابی‌ها هستند

خبرگزاری رسا ـ یکی از اساتید حوزه علمیه قم، با محکوم کردن حادثه تروریستی تاسوعای چابهار، استکبار جهانی و وهابی‌ها را صحنه گردان و عامل اصلی این جنایت تلخ عنوان کرد.
حجت الاسلام حبيب الله فرحزاد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حبیب فرحزاد از اساتید حوزه علمیه قم، شنبه شب، در مراسم عزاداری امام حسین(ع) سرور و سالار شهیدان که با حضور اقشار مختلف مردم در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد، یکی از درس های مهم حادثه عاشورا را صبر و بردباری عنوان کرد.

وی از حضرت زینب(س) به عنوان الگوی صبر و استقامت یاد و تصریح کرد: انسان اگر در همه اعمال و رفتار خود صبر داشته باشد همه چیز و تمام سختی ها و دشواری ها برای او آسان خواهد شد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه نماز اول وقت موجب رضوان خدا است، تاکید کرد: زیبنده شهر قم نیست که در موقع اذان و نماز، مردم نسبت به این فریضه الهی بی توجه و به کار و کاسبی و فعالیت روزانه خود مشغول باشند.

حجت الاسلام فرحزاد تصریح کرد: بسیاری از افراد جامعه برای زنگ تلفن به قدری ارزش قائل هستند که برای پیام خداوند تبارک و تعالی و ائمه اطهار(ع) آن ارزش و اعتبار را قائل نیستند.

این خطیب حوزه علمیه ادامه داد: باید در این راستا فرهنگ سازی و بسترسازی لازم صورت گیرد تا جامعه در جهت توجه به نماز اول وقت توجه کافی را داشته باشند و به این سمت و سو گرایش پیدا کنند.

حجت الاسلام فرحزاد در ادامه تصریح کرد: بسیاری از افراد در صدر اسلام با وجود اینکه به پیامبر گرامی اسلام ایمان داشتند، اما به حضرت علی(ع) ایمان نیاورند و همین مساله و انحراف از مسیر ترسیم شده از سوی پیامبر نیز مشکلات بسیاری را دامن گیر امت اسلام کرد.

این خطیب حوزه علمیه با بیان اینکه ولایت امری بسیار سنگین است، افزود: افرادی که عناد دارند و از روی لجاجت با قضایا برخورد می کردند، حاضر نبودند ولایت امام علی(ع) و اولاد طاهرین ایشان را بپذیرند.

حجت الاسلام فرحزاد با اشاره به دیگر پیام های حادثه عاشورا، خاطرنشان کرد: لبه تیز عاشورا برائت از کسانی است که ولایت اهل بیت را نپذیرفتند و ما باید به این ابعاد مهم توجه کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به جنایت چابهار این جنایت تروریسیتی را محکوم کرد و با تسلیت شهادت شماری از هموطنان در تاسوعای حسینی، ابراز داشت: در کدام مکتب این خونزیری حلال است؟ بنی امیه زمان اینها هستند.

حجت الاسلام فرحزاد با اشاره به ابعاد جنایت تاسوعای حسینی در شهر چابهار، استکبار جهانی را صحنه گردان این اقدام تروریستی دانست و گفت: در بین این شهدا بچه دو ماهه وجود داشت، اینها به چه گناهی کشته شدند.

وی با اشاره به نقش مستقیم وهابیون افراطی و سلفی در این حادثه و جنایت تروریستی تاکید کرد: عموم اهل سنت، اهل بیت(ع) را دوست دارند و ما با آنها مشکلی نداریم و مردم سنی و شیعه منطقه به صورت مسالمت آمیز در کنار هم مشغول زندگی هستند.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: مشکل ما با وهابیون و معاندان است که به خون شیعه تشنه هستند و بارها به اماکن مقدس حمله کرده اند و جنایت های بسیاری را آفریده اند. /924/پ202/ص
ارسال نظرات