۰۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۹۳۶۵۲

هشتمین جلسه شورای مدیران اداره کل تبلیغات خراسان شمالی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در هشتمین جلسه مدیران به ارزیابی و شناسایی نقاط ضعف و قوت برنامه‌های محرم و دهه ولایت تأکید کرد.
سازمان تبليغات اسلامي
به خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام زین العابدین روحانی‌نیا، مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، روز گذشته در این جلسه با بیان این‌که تقویت بنیه اعتقادی مهم‌ترین وظیفه شیعیان است، اظهار داشت: شیعه باید امام شناس باشد، به صورت کلی در اعتقادات مطالعه و پژوهش نماید و به صورت استدلالی مبانی اعتقادی خود را تقویت کند.

حجت الاسلام روحانی‌نیا‌ با تأکید بر این که جوانان باید با بهره‌گیری از کتاب‌های اعتقادی چون احقاق الحق و الغدیر ولایت را درک کنند و این مسأله را برای دیگران نیز به اثبات برساند، افزود: شیعه، به ویژه جوان شیعه باید بداند چرا امام علی(ع) جانشین بلافصل پیامبر اکرم(ص) است و هر شیعه باید با استدلال بتواند اثبات کند که چرا ائمه دوازده گانه(ع) امام هستند.

وی پیروی از اهل بیت را بعد دیگری از وظایف شیعان معرفی کردند و اضافه کرد: پیروی از ائمه اطهار(ع) باید بروز و ظهور بیشتری داشته باشد، شیعه باید افزون بر اظهار محبّت به ائمه اطهار(ع) و افزون بر اعتقاد قلبی به امامت آن بزرگوران، آنان را سرمشق خود قرار دهد و در زندگی از ایشان تبعیت و پیروی کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، خدمت به خلق را یکی از مهم ترین سیره ائمه معصوم(ع) معرفی کرد و تصریح کرد: یکی از مواردی که در سیرۀ اهل بیت(ع) بروز ویژه‌ای دارد، خدمت به خلق خدا است، امیرمؤمنان حضرت علی(ع) در مدّت بیست و پنج سال که خانه نشین بودند، بیست و شش مزرعه به دست مبارک خود برای فقرا و مستضعفین آباد کرده و وقف آنان کردند.

وی همچنین در خصوص ماه محرم با بیان این که امام حسین‌(ع) بزرگ آموزگار ایثار و شهادت، و محرم بزرگ دانشگاه حماسه همیشه جاوید حسینی است، تصریح کرد: محرم ماه دلداگی به ساحت مقدس امام حسین‌(ع) و اولاد و یاران باوفای آن حضرت است.

وی بیان داشت: بیان حقایق عاشورا و قیام امام حسین‌(ع)، حفظ ولایت فقیه و ارزش‌های اسلامی در ایام محرم و صفر، مهم‌ترین وظایف مبلغان در این دو ماه‌ است./966/پ202/س
ارسال نظرات