۰۲ دی ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۹۳۷۸۷

مراسم گرامیداشت یاد و خاطره سرتیپ فروزنده برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم یادبود شهید امیرسرتیپ رحمان فروزنده فرمانده لشگر 21 حمزه آذربایجان و همرزم شهیدش سرگردحسن اوردیخانی در تبریز برگزار شد.
مراسم تشييع پيکر شهيد فروزنده در تبريز مراسم تشييع پيکر شهيد فروزنده در تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره فرمانده لشگر 21 حمزه سیدالشهدای آذربایجان عصر روز گذشته از سوی بیت آیت الله شبستری و استاندار آذربایجان شرقی در مسجد طوبی تبریز برگزار شد،

این مراسم با حضور مسؤولان لشکری و کشوری، خانواده های شهدا، ایثارگران و آزادگان و همچنین اقشار مختلف مردم شهیدپرور تبریز همراه بود.

گفتنی است، رحمان فروزنده ظهر یکشنبه بیست و دوم آذرماه جاری به هنگام بازگشت از رزمایش بزرگ نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جنوب کشور به تبریز، در اثر واژگونی خودرو به همراه دیگر همرزمش سروان «اوردیخانی» به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شهید سرتیپ فروزنده از جانبازان دوران دفاع مقدس بود که در چند عملیات بزرگ و موثر حضوری فعال داشته و با شایستگی مراتب فرماندهی گروهان و گردان را در دوران دفاع مقدس در لشکرهای 16 و 77 و همچنین فرماندهی تیپ 45 تکاور و جانشین لشکر 77 پیروز ثامن‌الائمه خراسان را طی کرده و با توجه به رشادت‌ها و توفیقات متعدد و شایستگی‌های علمی و عملیاتی از دو سال قبل به فرماندهی لشکر 21 حمزه سیدالشهدای آذربایجان منصوب شد.

شهید سرتیپ فروزنده، با شایستگی مراتب فرماندهی گروهان و گردان را در دوران دفاع مقدس در لشکرهای 16 زرهی قزوین و 77 پیاده خراسان و فرماندهی تیپ 45 تکاور و جانشین لشکر 77 پیروز ثامن‌الائمه خراسان را طی کرد و با توجه به رشادت‌ها و توفیقات متعدد و شایستگی‌های علمی و عملیاتی از دو سال قبل به فرماندهی لشکر 21 حمزه سیدالشهدا آذربایجان منصوب شده بود.

رحمان فرزونده با 48 سال سن متولد شهرستان زنجان بوده که از وی دو فرزند دختر و پسر به یادگار مانده است./935/پ203/ص
ارسال نظرات