۰۴ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۹۳۹۱۴
مدیر جدید حوزه‌های علمیه خواهران:

حوزه در جریانات سیاسی پیرو مقام معظم رهبری است

خبرگزاری رسا ـ مدیر جدید حوزه‌های علمیه خواهران، رابطه حوزه با نظام را یک رابطه دوسویه و متقابل برپایه حمایت ناصحانه ارزیابی کرد و با عمیق و ناگسستنی توصیف کردن این تعامل و رابطه تاکید کرد: حوزه در حرکت های سیاسی به هیچ جریانی وابسته نیست و پیرو تدابیر و رهمنودهای مقام معظم رهبری است.
حجت‌الاسلام و المسلمين محمود رضا جمشيدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران، در مراسم افتتاحیه نهمین اجلاس سراسری مدیران و موسسان مدارس علمیه سراسر کشور که در مجتمع فرهنگی یاوران مهدی قم برگزار شد، با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به قم و بیانات ایشان در جمع حوزویان، تصریح کرد: مقام معظم رهبری عنایت و توجه ویژه ای به حوزه های علمیه دارند و در سفر اخیرشان به قم خط مشی حوزه را ترسیم و تاکید کردند که حوزه در احداث و تامین زیرساخت ها از مساعدت های نظام اسلامی بهره مند خواهد شد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب به بهترین شکل ممکن رابطه متقابل حوزه و نظام را ترسیم کردند و گفتند که رابطه حوزه با نظام اسلامی حمایت ناصحانه است.

مدیر جدید حوزه‌های علمیه خواهران از حوزه های علمیه به عنوان خاستگاه نظام اسلامی یاد و تصریح کرد: این مساله افتخاری بزرگ برای حوزه است و هیچ گاه بین رابطه و پیوند حوزه و نظام خللی پیش نخواهد آمد.

وی اظهار داشت: اگر نظام آسیب ببیند، حوزه های علمیه آسیب دیده است و اگر حوزه آسیب ببیند، نظام آسیب دیده است، از این رو باید توجه داشت که بین حوزه و نظام یک رابطه تنگاتنگ و عمیق وجود دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی اضافه کرد: روحانیت و حوزه های علمیه به هیچ جریانی وابسته نیستند، روحانیت و حوزه در حرکت های سیاسی به تدابیر و رهمنودهای مقام معظم رهبری چشم دوخته است و همواره این افتخار و شرف را در حمایت و پیشتیبانی از نظام و کیان ولایت فقیه خواهد داشت.

وی در ادامه اهداف برگزاری نهمین اجلاس سراسری مدیران و موسسان مدارس علمیه سراسر کشور که در مجتمع فرهنگی یاوران مهدی قم برگزار می شود را تشریح کرد و با قدردانی از خدمات و تلاش های آیت الله شرعی مدیر پیشین حوزه های علمیه خواهران کشور، ابراز داشت: آیت الله شرعی بیش از نیم قرن در راستای اعتلا و پیشرفت حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور فعالیت کرد.

مدیر جدید حوزه‌های علمیه خواهران یادآور شد: گستردگی کمی و کیفی حوزه های علمیه خواهران در سراسر کشور مرهون اقدامات و تلاش های مجدانه و مخلصانه آیت الله شرعی است.

وی در ادامه گفت: تلاش ده ساله اول مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور برای استقرار و سازماندهی حرکت حوزه های علمیه مصروف شد و سپس حرکت به سمت توسعه آموزش در مدارس پیگیری شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: با کمک مؤسسان، خیرین و مدیران، امروز بیش از 200 پروژه داریم که از این تعداد 30 پروژه به بهره برداری رسیده و بیش از پنجاه مدرسه نیز احداث شده است.

مدیر جدید حوزه های علمیه خواهران بیان داشت: با کمک دولت، خیرین و شورای عالی حوزه، هزینه کلیه طرح های عمرانی حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور تامین شده و با تلاش های معاونت اداری مالی مرکز در این راستا هیچ گونه مشکل مالی و طرح روی زمین مانده نداریم. /924/پ202/ص

ارسال نظرات