۰۵ دی ۱۳۸۹ - ۰۰:۵۸
کد خبر: ۹۳۹۶۱
عضو هیات علمی جامعه المصطفی:

حماسه 9 دی نشان داد مردم از خواص و نخبگان جلوتر هستند

خبرگزاری رسا ـ عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه، پیوند ملت ایران با رهبری و انقلاب را ناگسستنی توصیف کرد و حماسه نهم دی ماه را نشانگر بصیرت و پیشگامی مردم در مقایسه با خواص و نخبگان دانست.
حجت الاسلام محسن غرويان
حجت الاسلام والمسلمین محسن غرویان از اساتید حوزه علمیه قم، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به فتنه سال گذشته در کشور به تحلیل این وقایع تلخ پرداخت و ابعاد مختلف حماسه جاویدان نهم دی ماه را بررسی کرد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران استمرار حرکت امام حسین(ع) و قیام عاشورا است، تاکید کرد: اگر کسی به امام حسین(ع)، نمادها و ارزش های دینی توهین و جسارت کند، مردم به هیچ وجه این مساله را برنمی تابند و با تمام توان در برابر آن موضع گیری می کنند.

این استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: فتنه گران و آشوبگران با هتاکی و جسارت به امام حسین(ع) و عاشورای حسینی در سال 88، جسارت و حرمت شکنی را به اوج رساندند و این مساله برای مردم بسیار دردناک بود.

وی ولایت فقیه را شانی از شؤون دین دانست و ابراز داشت: مساله رهبری و ولایت فقیه شوخی بردار نیست، مردم وقتی دیدند نسبت به این اصل و شؤون ولایت فقیه توهین شد، در حماسه نهم دی ماه با همان انگیزه های دینی و الهی به میدان آمده و در برابر فتنه گران ایستادند و به بهترین شکل ممکن پاسخی قاطع و دندان شکن به هتاکان و فتنه گران دادند.

حجت الاسلام والمسلمین غرویان ادامه داد: مردم در خیلی از جاها جلوتر از خواص و نخبگان و مسؤولان حرکت می کنند، درک و فهم مردم در برخی از مسائل دقیق تر و جلوتر است، البته مسؤولان محذورات سیاسی دارند که گاهی در تصمیم گیری ها باید ملاحظات را داشته باشند.

وی بیان داشت: مردم ولایتمدار ایران اسلامی شعور انقلابی و درک عمیق خود از مسائل سیاسی را در حماسه نهم دی ماه نشان دادند و همین مساله دشمن را مایوس و توطئه های ابرقدرت ها، آمریکا نشینان، ضد انقلاب و فتنه گران را خنثی کرد.

این استاد حوزه علمیه قم، پیوند ملت با رهبری و انقلاب را ناگسستنی توصیف و تاکید کرد: مردم ما بحمدلله پیوندی عمیق و قلبی با رهبری، مرجعیت و علما دارند که به این راحتی گسستنی نیست.

وی بیان داشت: دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی نیز این نکته را می دانند، از این رو سعی می کنند با حربه های مختلف مردم را از ولایت و روحانیت جدا کنند، اما مردم با بصیرت و هوشیاری خود دست دشمنان را خوانده اند.

حجت الاسلام والمسلمین غرویان ادامه داد: مردم نشان دادند که از برخی از خواص و نخبگان جلوتر هستند و همواره در مسیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری حرکت می کنند و به ارزش های دینی و انقلابی پایبند و ملتزم هستند.

وی ادامه داد: این مهم به خوبی در حماسه نهم دی جلوه گر شد و مردم نشان دادند بیدار بوده و هستند، گاهی در حوادث روزگار ابرهایی پدید می آیِد که باعث غبار می شود که در این گونه مواقع رهنمودهای مقام معظم رهبری خط و مسیر را روشن و ابهامات را کنار می زند.

این فعال سیاسی ابراز داشت: مردم در نهم دی ماه کاملا خط و حساب فتنه گران را از انقلابیون همیشه در صحنه جدا کردند و فتنه گران آشوبگر فهیمدند که با این آگاهی و شعور سیاسی مردم خواب هایی که دیده اند تعبیر نخواهد شد. /924/ت302/ج
ارسال نظرات