۱۷ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۹۵۰۲۷
امام جمعه قم:

قیام خونین 19 دی، پایه های انقلاب اسلامی را بنیان نهاد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم، قیام خونین مردم قم در 19 دی را عامل بنیان نهاده شدن پایه های انقلاب شکوهمند اسلامی دانست و با تحسین وفاداری مردم به ارزش های دینی و ولایت فقیه، رمز اقتدار و عزت نظام اسلامی را در تبعیت از ولی فقیه ارزیابی کرد.
حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد سعيدي امام جمعه قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمیمن سید محمد سعیدی امام جمعه قم در خطبه های این هفته نماز جمعه که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر کریمه اهل بیت، حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، با گرامیداشت سالگرد قیام خونین مردم قم در 19 دی، به تحلیل و بررسی این واقعه مهم تاریخی پرداخت و بصیرت و هوشیاری مردم قم را تحسین کرد.

وی گفت: اگر رشادت های ملت ایران و انقلاب ایران را به عنوان یک ساختمان رفیع درنظر بیگریم، پایه های قوی این بنا در قم نشانده شده است و مردم متعهد و انقلابی این دیار در عرصه های مختلف نقش خود را به بهترین شکل ممکن ایفا کرده اند.

تولیت آستانه کریمه اهل بیت(ع) از قم به عنوان خاستگاه نظام یاد کرد و با تاکید بر اینکه مردم این شهر پیام نهضت الهی امام راحل را به سراسر دنیا رساندند، تصریح کرد: قم یک ذخیره الهی برای اسلام است.

امام جمعه قم، با اشاره به وجود حوزه های علمیه قوی، بیوت و دفاتر مراجع تقلید و مراکز تحقیقاتی و علمی فراوان در شهر مقدس قم بیان داشت: حوزه علمیه قم که توسط آیت الله حائری به عنوان یک مرکز مباحث دینی و انقلابی تاسیس شد، پناهگاهی برای دوست داران اهل بیت (ع) است و خوشبختانه این حوزه مقدسه دستاوردهای بسیار خوبی به همراه داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ابراز داشت: 47 سال پیش از میان همین حوزه مبارک و مقدس، امام خمینی(ره) پرچم مبارزه را در قم برافراشت و تحولی بزرگ در منطقه به وجود آورد.

وی ادامه داد: مردم قم نیز با تبعیت از امام راحل وظیفه خود را در عرصه های مختلف انجام داده و در حماسه جاویدان نهضت امام، نخستین قربانی ها را تقدیم راه انقلاب کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تصریح کرد: مردم قم باید همچون روزهای ابتدایی انقلاب و قیام 19 دی، همان روحیه جهادی را داشته باشند که خوشبختانه این روحیه در مردم قم وجود دارد.

وی بیان داشت: قمی ها همواره در صف مقدم هستند و در فتنه 88 نیز مردم این شهر با بصیرت و تعهد انقلابی خود از حریم ولایت فقیه، ارزش های دینی و انقلابی دفاع کردند.

 قم باید همیشه دریای خروشانی باشد

امام جمعه قم تاکید کرد: قم باید همیشه دریای خروشانی باشد که از هر سو جریان های ناخالص را در خود حل کند و این گونه جریان ها را کنار بزند؛ خوشبختانه با گذشت سال های طولانی از حماسه جاویدان مردم قم در 19 دی، روح غیرت و ایستادگی در مردم قم وجود دارد و قمی ها با تمام وجود از انقلاب اسلامی و آرمان های والای آن دفاع می کنند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت موضوع امر به معروف و نهی از منکر، بر ضرورت احیای این فریضه الهی تاکید و تصریح کرد: شهر قم همانطور که برای مردم ایران الگو است، باید در این زمینه نیز الگو باشد.

باید پشتیبان ولایت فقیه و آرمان های والای نظام باشیم

تولیت آستانه مقدسه کریمه اهل بیت(ع)، انقلاب اسلامی ایران را الهام گرفته از قیام امام حسین و نهضت عاشورا دانست و بیان داشت: حماسه جاویدان عاشورا زمینه ساز قیام روح الله شد، زیرا در آن زمان شاه حجاب را از سر زنان ما می کشید و می خواست قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را در جامعه کمرنگ جلوه دهد، اما امام راحل درنگ را جایز ندانسته و آنچنان قیام کردند که نظام شاهنشاهی را تا ابد به گور فرستادند.

وی بر ضرورت حراست و پشتیبانی از نظام اسلامی و تبعیت از مقام معظم رهبری تاکید کرد و ابراز داشت: امروز این امانت بزرگ در اختیار ما قرار دارد و باید مانند گذشته پشتیبان ولایت فقیه و آرمان های والای نظام باشیم تا آسیبی به مملکت نرسد و عزت و اقتدار این نظام حفظ شود.

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به جوانان قم تاکید کرد: جوانان این شهر قم باید روح غیرت دینی و باورهای اسلامی را در خود حفظ کنند و انس خود را با معارف الهی و قرآن کریم افزایش دهند. /924/پ201/ص
ارسال نظرات