۲۳ دی ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۹۵۶۲۱
مدیر کل امور مبلغین و مساجد سازمان تبلیغات:

تبلیغ معارف دینی خنثی کننده همه توطئه های دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل امور مبلغین و مساجد سازمان تبلیغات اسلامی به نقش مبلغان در ترویج فرهنگ ناب اسلامی در جامعه اشاره کرد و گفت: امروز تبلیغ معارف دینی خنثی کننده همه توطئه های دشمنان است.
حجت الاسلام حسن رقيمي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام حسن رقیمی، مدیرکل امور مبلغین و مساجد سازمان تبلیغات اسلامی امروز در هفتمین گردهمایی مدیران ادارات و نمایندگی‌های اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران، به نقش مبلغان در ترویج فرهنگ ناب اسلامی در جامعه اشاره کرد و گفت: تبلیغ دین مبین اسلامی یکی از مهم ترین اولویت های دستگاه های دینی در نظام اسلامی است.

وی اشاره به نقش مبلغان در تعمیق باورهای دینی در جامعه، بر توجه ویژه به مبلغان و ارتقای سطح کیفی و آموزشی آنها و همچنین شناخت کامل نیاز‌ها و امکانات برای رسیدن به حد مطلوب را امری ضروری خواند.

حجت الاسلام رقیمی با بیان این که مسأله تبلیغ در دین مبین اسلام از اهمیت و ارزش بسیار بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: امروز مبلغان به عنوان پرچم داران تبلیغ اسلام ناب نیازمند توجه و آموزش بیشتری هستند.

مدیرکل امور مبلغین و مساجد سازمان تبلیغات اسلامی همچنین دو نقش تبلیغ و مسجد به عنوان عنصر مهم در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس یاد کرد و بیان داشت: نقش مساجد به عنوان محور در مدیریت فرهنگی جامعه باید احیا شود.
 
وی ادامه داد: اگر به تاریخچه مساجد نگاه کنیم می‌بینیم که این مکان مقدس در مسائل مختلف نظام اسلامی از جمله موضوعات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی نقش محوری داشته است و در جریان انقلاب اسلامی نیز نقش آن مشهود است.

حجت‌الاسلام رقیمی با تاکید بر محوریت امام جماعت در مدیریت فرهنگی و اجتماعی محلات و مناطق شهری تصریح کرد: امام جماعت و روحانی مسؤول فرهنگی منطقه و محل فعالیت خود است و با شناسائی افراد توانمند و حائز شرایط در حوزه های فرهنگی و اجتماعی و سازماندهی آنان می تواند خدمات فرهنگی زیادی را به مردم ارائه دهد.

مدیر کل امور مبلغین و مساجد سازمان تبلیغات اسلامی به روند اجرای طرح های سال جاری منطبق با شیوه نامه های ابلاغی در دو حوزه مبلغین و مساجد اشاره و اظهار داشت: پیگیری اجرای شیوه نامه های ابلاغی مستلزم دقت و تلاش بیشتری است که باید به آن توجه مضاعفی شود.

حجت‌الاسلام رقیمی همچنین با اشاره به اهداف سفرهای استانی افزود: این سفرها به منظور بررسی وضعیت فرهنگی استان‌ها و شناسایی فرصت‌ها و تهدیدهای فرهنگی و بررسی شیوه نامه های امور مبلغین و مساجد انجام می گیرد که با آثار و نتایج خوبی همراه بوده است./950/پ202/الف

ارسال نظرات