۲۹ دی ۱۳۸۹ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۹۶۰۶۰
عضو کمیسیون امنیت داخلی مجلس خبر داد؛

سازمان امر به معروف و نهی از منکر با توان اجرایی ایجاد می‌شود

خبرگزاری رسا ـ عضو کمیسیون امنیت داخلی مجلس با اشاره به بررسی طرح ایجاد سازمان امر به معروف و نهی از منکر در مجلس گفت: در این طرح دستورالعمل های جامع و بسیار دقیق و کارشناسی شده در زمینه عفاف وحجاب پیش بینی شده است و تصویب واجرای آن پشتوانه قوی حجاب و عفاف در کشور به شمار می رود.
عفت شريعتي، نماينده مردم مشهد در مجلس
عفت شریعتی، عضو کمیسیون شوراها و امنیت داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد از بررسی طرح سازمان امربه معروف و نهی از منکر در مجلس خبر داد و گفت: با تصویب و اجرای این طرح که از سوی اعضای این کمیسیون پیشنهاد و تحت نظر رهبری اداره خواهد شد جایگاه واقعی امربه معروف ونهی از منکر در جامعه محقق خواهد شد.

سازمان امربه معروف ونهی از منکر از توان اجرایی برخوردار است

وی افزود: این طرح گسترده که مجموعه ای از تأثیرگذاران سه قوه در آن حضور خواهند داشت، دستورالعمل های جامع و بسیار دقیق و کارشناسی شده در زمینه عفاف وحجاب پیش بینی شده است به گونه ای که همه مسائل فرهنگی، اعتقادی، سیاسی و اقتصادی را شامل می شود.

شریعتی در خصوص موازی کاری این سازمان با ستاد امربه معروف ونهی از منکر اظهار داشت: ستاد امر به معروف تنها در برخی عرصه ها و آن هم بیشتر به صورت شورای مشورتی فعالیت داشته و برخلاف سازمان امربه معروف ونهی از منکر از قدرت اجرایی برخوردار نیست.

نماینده مردم مشهد در مجلس، تصویب واجرای این طرح را پشتوانه قوی حجاب و عفاف در کشور دانست و گفت: طرح ایجاد سازمان امربه معروف و نهی از منکر هم اکنون توسط وزارت کشور، وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و مرکز پژوهش های مجلس در حال بررسی است و به زودی به صحن مجلس می آید.

اجرای دقیق مصوبه حجاب وعفاف، نیازمند پشتوانه مردمی است

عضو کمیسیون شوراها و امنیت داخلی مجلس در خصوص سرنوشت مصوبه حجاب وعفاف شورای فرهنگ عمومی تصریح کرد: این مصوبه از سال 87 در مجلس مطرح شده و اخیرا ابلاغ و برای همه دستگاه ها لازم الاجرا شده است اما اجرای دقیق و کامل آن نیازمند پشتوانه مردمی است چرا که ما در این زمینه نقص وکمبود قانونی نداریم و بخش اجرایی کار باید جدی تر پی گیری شود.

وی ابراز داشت: متاسفانه شاهد هستیم که حتی دختران محجبه پس از ورود به دانشگاه بدحجاب می شوند این نشان می دهد دانشگاه ها و دستگاه های دولتی ان طور که باید به مسأله حجاب توجه جدی ندارند؛ دانشگاهی که به فرموده بنیانگزار انقلاب اسلامی، باید تعیین کننده وخط دهنده در همه مسائل باشد؛ وقتی مردم ببینند دستگاه های علمی، اجرایی و آموزشی اهتمام ندارند آن ها هم دلسرد می شوند.

بی تفاوتی مسوولان و عدم حساسیت مردم و رسانه ها عمده ترین موانع ضعف اجرا

شریعتی در ادامه، بی تفاوتی مسوولان و عدم حساسیت مردم و رسانه ها به مساله حجاب را مهمترین عامل ضعف اجرای مصوبه حجاب وعفاف برشمرد وگفت: چگونه است که فردی که از چراغ قرمز تجاوز می کند مؤاخذه می شود اما افراد بدحجاب که به ارزش های اخلاقی جامعه پشت کرده اند مورد مؤاخذه قرار نمی گیرند.

مسأله حجاب و عفاف باید رسانه ای شود

نماینده مردم مشهد در مجلس با اشاره به نقش مؤثر رسانه در این عرصه تأکید کرد: در حال حاضر شاهد بی تفاوتی رسانه ها به این مهم هستیم، در صورتی که اصحاب رسانه باید در این خصوص حساس شده و پی گیری دائم داشته باشند.

موسسه ریحانة النبی از اثرگذارترین نهادها در عرصه حجاب

وی با اشاره به فعالیت موسسه ریحانة النبی در زمینه حجاب اظهارد اشت: این موسسه که در چند شهر کشور شعباتی دارد از اثرگذارترین نهادها در این خصوص به شمار می رود و تاکنون دستاوردهای خوبی کسب کرده است.

عضو کمیسیون شوراها و امنیت داخلی مجلس در پایان بر ضرورت مطالبه حجاب از سوی مردم تأکید وخاطرنشان کرد: بخشی از بی تفاوتی مردم به عدم اگاهی آنان برمی گردد؛ خانواده ها تصور می کنند مدارس، فرزندانشان را در این زمین توجیه می کنند در حالی که مدرسه تنها آموزش مهارت می دهد نه تعلیم وتربیت. وبه این ترتیب هر یک وظیفه خود را به دوش دیگری می اندازد./930/ت301/ص

ارسال نظرات