۳۰ دی ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۹۶۱۲۴
استاد حوزه و دانشگاه:

سیاست‌های استعمار رسانه‌ای غرب در جامعه اسلامی تبیین شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام طائب، رسانه را مهم ترین ابزار کار توطئه های غرب دانست و گفت: زیباسازی، اصل مأموریت رسانه‌ای کفار در جهت ترویج انحراف‌های اخلاقی در جوامع بشری به ویژه مسلمانان است.
حجت الاسلام مهدي طائب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام مهدی طائب، استاد حوزه و دانشگاه، ظهر امروز در همایش آسیب شناسی رسانه ها و تأثیر آن بر نسل جوان و نوجوان که از سوی طرح معراج اهواز در سالن اجتماعات دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان برگزار شد، با بیان این که رسانه یکی از ابزارهای زیبا‌سازی است، بیان داشت: در طول تاریخ این ابزار زیبا‌سازی پیشرفت کرده تا امروز که به اوج خود رسیده است.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: امروز پیشرفت رسانه به بیشترین حد خود رسیده و آن‌چنان پیشرفت کرده که در همه جامعه مشهود است و همه اقشار جامعه از آن استفاده می‌کنند.

وی با بیان این که اکنون ابزار رسانه در اختیار استعمار است، ابراز داشت: اصل مأموریت رسانه در دستان کفار است و آنان با زیبا جلوه‌دادن این ابزار در تلاش برای ترویج انحراف‌های اخلاقی در جوامع بشری به ویژه مسلمانان هستند.

حجت الاسلام طائب با اشاره به این که ابزار رسانه تنها ابزاریت جدید دارد نه محتوا، خاطر نشان کرد: انحرافات فکری که استعمار در رسانه ها ایجاد می کنند در گذشته نیز با سرعت و وسعت کمتری وجود داشته، اما اکنون این ابزارها جدید شده و سرعت و وسعت آنها زیاد شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه به تفاوت تهاجم دشمنان در گذشته و حال اشاره و خاطر نشان کرد: در گذشته دشمن با بهره گیری از ابزارهای سخت جنگی به مقابله با اسلام، و جوانان و نوجوانان مسلمان می پرداخت؛ اما اکنون با استفاده از ابزار رسانه، نه تنها راه نفوذ خود را کوتاه کرده است، بلکه ذهن و افکار جوانان و نوجوانان ما را به انحراف می کشاند.

وی راه مقابله با رسانه های منحرف غربی را اطلاع رسانی نسبت به محتوای آنها دانست و گفت: همان‌گونه که این ابزار جوانان و نوجوانان را به بی‌حیایی گرایش می دهند؛ از این رو باید آثار سوء بی حیایی را برای آنان بیان کنیم.

حجت الاسلام طائب با بیان این که باید نمونه‌های تاریخی به همراه مصداق های کنونی را برای جوانان و نوجوانان بازگو کنیم تا آنان به محتوای پلید و پوچ رسانه‌های غربی آگاه شوند، ادامه داد: همان‌گونه که قوم لوط بر اثر انحراف‌های اخلاقی به عذاب الهی گرفتار شد، اکنون نیز کشورهای غربی به رشد جمعیت منفی دچار شده اند و روز به روز از آمار جمعیتی آنها کاسته می شود.

این استاد حوزه و دانشگاه دیگر راهکار مقابله با رسانه های منحرف را سلب اعتماد جامعه از آنها خواند و اذعان داشت: باید هدف نهایی این رسانه ها که از بین بردن نسل جوان مسلمان است را برای جامعه به ویژه جوانان بیان کنیم.

وی با اشاره به این که هجمه تبلیغاتی رسانه های غربی قبل از انقلاب اسلامی ایران نیز وجود داشت، افزود: گرچه هجمه های تبلیغاتی استکبار قبل از انقلاب نیز وجود داشت، اما پس از انقلاب اسلامی، استعمار به این نتیجه رسید که موتور محرکه انقلاب اسلامی‌ جوانان هستند؛ از این رو با توسعه رسانه های مبتذل و منحرف تصمیم بر توقف این موتور گرفتند.

حجت الاسلام طائب در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این که باید این تهدید را با ساخت رسانه‌های مثبت و ارزشی به فرصت تبدیل کنیم، گفت: همانگونه که غرب با ساختن فیلم ها و بازی های رایانه ای مبتذل تلاش به انحراف جوانان و نوجوانان دارد، ما نیز باید با ساخت و شناسایی فیلم‌های ارزشی و بازی‌های خدامحور جامعه را از گزند آسیب های اخلاقی مصون کنیم./945/پ201/س
ارسال نظرات