۳۰ دی ۱۳۸۹ - ۲۱:۰۸
کد خبر: ۹۶۱۳۹

دفتر روابط بین الملل جامعه مدرسین تاسیس می‌شود

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، از راه اندازی و تاسیس دفتر روابط بین الملل این نهاد مهم و برجسته حوزوی در آینده نزدیک خبر داد.
جامعه مدرسين
آیت الله عباس کعبی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در حاشیه برگزاری کارگروه های هفتمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از راه اندازی و تاسیس دفتر روابط بین الملل جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در آینده نزدیک خبر داد.

وی با اشاره به ضرورت انجام این امر مهم ابراز داشت: با توجه به ماموریت های مهم و جهانی حوزه و روحانیت، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصویب کرده است که دفتر روابط بین الملل این نهاد مهم حوزوی تاسیس شود.

آیت الله کعبی در ادامه تعامل حوزه با نهادهای همکار فعال در عرصه بین المللی را ضروری عنوان تاکید کرد: باید با برنامه ریزی مناسب، جامع و هماهنگی با نهادهای بین المللی برای تقویت ارتباطات در عرصه بین الملل تلاش کنیم.

رییس کارگروه حوزه و روابط بین الملل هفتمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین در ادامه احیای دیپلماسی مذهبی، حوزه علمیه و روحانیت را ضروری دانست و بیان داشت: حضور رسمی حوزویان در عرصه های بین المللی و مجامع علمی معتبر جهت دفاع از مبانی اسلام و تشیع و نشر آموزه های دینی امری ضروری است که باید بیش از پیش به آن توجه شود. /924/ت302/ص
ارسال نظرات