۰۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۹۶۴۹۳
با سخنرانی وزیر اطلاعات؛

بیست و نهمین سالگرد شهدای ششم بهمن آمل برگزارشد

خبرگزاری رسا ـ مراسم گرامیداشت بیست و نهمین سالگرد شهدای ششم بهمن آمل امشب با سخنرانی وزیر اطلاعات دراین شهرستان برگزار شد.
حجت‌الاسلام حيدر مصلحي وزير اطلاعات
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درساری، مراسم گرامیداشت بیست و نهمین سالگرد شهدای ششم بهمن آمل امشب با سخنرانی، حجت الاسلام حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات و با حضور استاندار، امام جمعه، جمعی از مسؤولان کشوری و استانی و همچنین اقشار مختلف مردم در مصلی بزرگ قدس این شهرستان برگزار شد.

بر اساس این گزارش، وزیر اطلاعات در سخنرانی خود در این مراسم پیرامون رشادت های مردم آمل در مقابله با منافقان کوردل در سال 60 و هچنین دیگر مسائل داخلی و جهانی به صحبت پرداخت.

همزمان با فرا رسیدن این حماسه تاریخی، بیش از 50 برنامه فرهنگی و سیاسی به مناسب گرامیداشت بیست و نهمین سالگرد حماسه انقلابی مردم آمل به مدت یک هفته در این شهرستان برگزارمی شود.

همچنین روزهای این هفته به ترتیب با عنوان های حماسه اسلامی ششم بهمن شناخت و بیداری، مردم آمل و تجدید میثاق با شهدا، وحدت، همدلی و انتظارفرج، دانش آموزان، جوانان و خودباوری، زنان و دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی، انسجام اسلامی و هزارسنگر، ایمان، جهاد و شهادت و حماسه اسلامی ششم بهمن حماسه ماندگار مردم آمل نامگذاری شده است.

به گزارش خبرنگار رسا، در حماسه ای تارخی و جاویدان، مردم آمل در ششم بهمن سال 60 در مقابله با گروهک منافقان که قصد تصرف به شهرآمل را داشتند، با مقاومت خود منافقان را از شهر خارج و برای حفظ و حمایت از قرآن و انقلاب اسلامی و امام امت 40 نفر از مردم این شهرستان به شهادت رسیدند.

نقش مردم حماسه ساز آمل در برخورد با درگیری های منافقین را باید به حوادث جنگل آمل و حصار هزار سنگر در این شهرستان برای جلوگیری از ورود اجانب، بیگانگان و کمونیست هایی که قصد داشتند اهداف شوم اجرا نشده پایتخت را در شهرستان های کشور اجرا کنند بی بدیل و وصف ناشدنی است.
 
نگاهی گذرا به سال های آغازین پس از پیروزی انقلاب یعنی در اوایل سال 60 نشانگر نقش موثر و ارزنده مردمان خطه مازندران به خصوص آمل در شکل گیری و ماندگاری انقلاب اسلامی است چرا که این روز که در وصیت نامه الهی سیاسی معمار کبیر انقلاب نیز درج شده و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز رشادت های شهدا و جانبازان آمل را ارج نهاده اند اتفاقاتی افتاد که کمتر دیده شده است.

گفتنی است، خبر سخنرانی وزیر اطلاعات در مراسم گرامیداشت بیست و نهمین سالگرد شهدای ششم بهمن آمل متعاقباً درج خواهد شد./950/پ202/الف
ارسال نظرات