۰۸ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۹۶۶۶۵
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

130 برنامه عمرانی در بقاع متبرکه مازندران اجرایی می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از اجرای 130 برنامه عمرانی در بقاع متبرکه استان خبر داد و بیان داشت: افزون بر این هشت طرح جامع برای امامزادگان استان به تصویب رسیده و پنج طرح نیز در مرحله اجرا است.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران
حجت الاسلام سیف‌الله سهرابی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به درپیش بودن هفته وقف، با اشاره به وجود 13 هزار و 546 موقوفه در استان، گفت: مازندران در این بخش در کشور رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

وی از شناسایی بیش از هزار و 200 امامزاده و بقاع متبرکه در مناطق مختلف مازندران خبر داد و افزود: مازندران در این حوزه نیز در سطح کشور جزء استان های برتر است که این نشان دهنده علاقه و ارادت خاص مردم این استان به نوادگان ائمه اطهار(ع) بوده است.

حجت الاسلام سهرابی از اجرای 130 برنامه عمرانی در سطح امامزادگان و بقاع متبرکه استان خبر داد و بیان داشت: افزون بر این هشت طرح جامع برای امامزادگان استان به تصویب رسیده و پنج طرح نیز در مرحله اجرا است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که 70 درصد امامزاده‌های استان در حال ساخت و یا نیاز به بازسازی دارند، گفت: تاکنون 30 درصد بازسازی در این خصوص صورت گرفته است.

وی در ادامه سخنان خود عمل به نیات واقفان را یکی از مهم ترین اولویت های سازمان اوقاف و امور خیریه دانست و خاطرنشان کرد: همه توان و تلاش این اداره کل در مازندران عمل به نیات واقفان خیر اندیش است.

حجت الاسلام سهرابی با بیان این که امسال برای 18 امامزاده شاخص استان، ضریح مخصوص ساخته و در این اماکن نصب شده است، افزود: همچنین در این مدت، کار مرمت و بهسازی در 50 هزار مترمربع بقاع متبرکه مازندران انجام شده است.

وی همچنین از صدور 55 فقره سند امسال برای اماکن مترکبه مازندران خبر داد و گفت: افزون بر این در این مدت برای 147 موقوفه این استان نیز سند صادر شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که 50 هزار متر از بقای متبرکه مازندران بازسازی شد، تصریح کرد: 45 هزار متر مربع از اراضی اطراف بقاع در مازندران خریداری شده است.

حجت الاسلام سهرابی همچنین با اشاره به این که نه هزار و 91 سند اجاره نامه موقوفه جدید در مازندران ثبت شده است، گفت: 618 فقره پرونده مربوط به اوقاف نیز در مراجع قضایی مطرح شد که از این تعداد 35 علیه اوقاف و 115 به نفع اوقاف بوده است. 

وی اجرای طرح جامع امامزاده عبدالله آمل و امامزاده عبدالحق زیراب را از جمله طرح های بزرگ این اداره کل برشمرد و ادامه داد: در طرح امامزاده عبدالله آمل با تخریب ساختمان قبلی به طرح جامع و نویی تبدیل شده است که میزان اعتبار اختصاص یافته در این بخش سه میلیارد تومان است./950/ت302/س
ارسال نظرات