۰۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۹۶۷۱۹
تا 5 سال آینده؛

شجره‌نامه امامزادگان مازندران شناسایی و ثبت خواهد شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: تا پنج سال آینده همه امامزاده‌های موجود در استان شناسایی و شجره‌نامه آنها تهیه و به ثبت خواهد رسید.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران
به گزارس خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در دیدار مسؤولان اوقاف استان با آیت الله طبرسی، حفظ و احیای موقوفات را یکی از مهم‌ترین وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه دانست و گفت: امروز احیای موقوفات نیازمند مشارکت عمومی است.

وی با بیان این که تاکنون 50 درصد موقوفات مازندران احیا شده است، افزود: برای احیای باقیمانده موقوفات استان نیازمند عزم مردمی هستیم و تنها در این صورت است که می‌توانیم موفق شویم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که مازندران با داشتن 13هزار و 546 موقوفه رتبه سوم را در کشور دارد، ادامه داد: اوقاف استان به صورت جدی مسأله شناسایی موقوفات و سند دار کردن آنها را دنبال می کند.

حجت الاسلام سهرابی از وجود هزار و 262 امامزاده در مناطق مختلف استان خبر داد و ادامه داد: تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان یکی از اولویت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه قرار دارد.

وی با بیان این که کار ساخت و ساز 130 امامزاده و بقاع متبرکه در مازندران در دست اجرا قرار دارد، افزود: باید تا پنج سال آینده همه امامزاده‌های موجود در مازندران شناسایی و شجره‌نامه آنها تهیه و به ثبت برسد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در ادامه سخنان خود پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را سبب احیاء موقوفات دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه قبل از پیروزی انقلاب به ویژه در دوران رضاخان و محمد رضا پهلوی موقوفات را به بهانه ها و علل مختلف از بین برده اند ولی با فرمان تااریخی امام راحل آن موقوفات دوباره احیاء شد.

وی همچنین به نقش علما و روحانیان در احیای موقوفات اشاره کرد و گفت: امروز سازمان اوقاف و امور خیریه نیازمند همراهی روحانیت در احیاء موقوفات است.

حجت الاسلام سهرابی با بیان این که هفتاد درصد موقوفات مازندران ویژه عزاداری امام حسین(ع) است، تصریح کرد: این مسأله مهم نشان دهنده اعتقاد و دلدادگی مردم ولایت‌مدار این استان به سالار شهیدان است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با تأکید بر عمل به نیت واقفان گفت: هر موقوفه‌ای که در اختیار مردم است، باید با همکاری و نظارت اوقاف در جهت عمل به نیات واقفان خیراندیش به صورت صحیح و دقیق عمل شود./950/پ202/س
ارسال نظرات