۱۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۹۷۳۴۳
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

رهایی از استکبار، هدف اصلی خیزش ملی در مصر است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: حرکت عظیم مردمی در مصر که در جهت مقابله با ظلم و بی عدالتی و قطع وابستگی به استکبار، به صورت خروشان به حرکت درآمده است.
حجت الاسلام سيف الله سهرابي، مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران
حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به تحولات اخیر در خاورمیانه به ویژه در تونس و مصر گفت: آن چیزی که امروز در مصر می‌گذرد، بیداری وجدان ملت مصر است.

وی ضمن محکوم کردن اقدامات مداخله جویانه مقامات آمریکا و رژیم صهیونیستی، افزود: هرگونه اقدام در جهت مخالف حرکت مردم مسلمان مصرو ایستادن در برابر منافع ملی و یکپارچگی این ملت متمدن و تاریخ ساز، برگ دیگری بر گذشته تاریک آنها در زمینه ظلم و بیدادگری و تجاوز به حقوق انسان ها خواهد افزود و امواج سهمگین خشم و نفرت امت اسلامی را در سراسر جهان به دنبال خواهد داشت.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که در تاریخ اسلام، ایران و مصر دو بال تمدن اسلامی در غرب و شرق جهان اسلام بوده اند، خاطرنشان کرد: همین احساس مسؤولیت تاریخی موجب شکل‌گیری علقه‌های متقابل، احساس همدردی و به ویژه احساس تکلیف مشترک میان آنها شده است و به همین دلیل حمایت ملت ایران از خیزش ملت مصر حمایتی معنوی و بر بنیان آن اصول مشترک تاریخی است.

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به این که در قرن بیستم نیز مصر کانون حرکت و اندیشه اسلام آزادیخواه به شمار می رفت، ادامه داد: در اثر خیانت زمامداران این کشور، استعدادها و امکانات و به ویژه موقعیت استراتژیک این کشور اسلامی به جای مقابله با تهدیدهای ضداسلامی در خدمت قاصبان حقوق مسلمانان به ویژه در مرز فلسطین اشغالی قرار گرفت، به گونه‌ای که در اوج جنایات علیه مردم غزه، دولت مبارک با تداوم انسداد گذرگاه رفح، حتی اجازه ورود خوراک و دارو برای کودکان گرسنه و مجروحان فلسطینی را نداد.

وی با بیان این که حرکت عظیم مردمی در مصر که در جهت مقابله با ظلم و بی عدالتی و قطع وابستگی به استکبار، بصورت خروشان به حرکت درآمده است نوید بخش دستیابی به استقلال حقیقی و ایفای نقشی حیاتی در خاورمیانه اسلامی است، بیان داشت: حفظ وحدت ملی و هوشیاری در مقابل توطئه بدخواهان که تفرقه اندازی و ایجاد اختلاف در بین صفوف مردم را در دستور کارخود دارند، اصلی اساسی و ضروری است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران تأکید کرد: عالمان دینی و دانشمندان اسلامی کشور مصر باید در این نهضت مقدس که مورد رضای خداوند است مردم را بیش از همیشه یاری رسانند و آنان را برای نجات از حاکمیت زور و سلطه جباران که خواست اسلام عزیز است هدایت و همراهی کنند و با پیروی از پیامبر بزرگ اسلام و بزرگان دین مردم را برای رسیدن به هدف نهایی که حاکمیت به دور از ظلم و ستم و دیکتاتوری و استبداد است امیدوار به رحمت و یاری خداوند سازند.

حجت الاسلام سهرابی خاطرنشان کرد: ملت آزادی خواه و عزیز مصر باید با هوش و ذکاوت همیشگی خود مانع اجرای سیاست های غربی و صهیونیستی در تحلیل و افت فرسایشی قیام و یا انحراف آن معیارهای اسلامی انتفاضه شوند./950/ت302/س
ارسال نظرات