۲۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۹۸۱۶۶
مدیرکل اوقاف مازندران:

130 هزار رقبه در استان مازندران شناسایی شد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: مازندران با دارا بودن بیش از 13 هزار موقوفه و 130 هزار رقبه رتبه سوم را در کشور دارا است.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیر کل اوقاف مازندران امروز در جمع کارکنان این اداره کل در ساری گفت: مازندران با دارا بودن بیش از 13 هزار موقوفه و 130 هزار رقبه رتبه سوم را در کشور دارا است.

وی از وجود 618 پرونده قضایی موقوفه‌ استان در محاکم قضایی خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد برای 150 پرونده رأی صادر شده که 115 رای به نفع وقف و 35 رآی علیه وقف است.

حجت الاسلام سهرابی افزود: نقش قوه قضائیه در احیای موقوفات و امور بقاع متبرکه همیشه حائز اهمیت بوده است و همیاری و همکاری این دستگاه با اداره اوقاف و امور خیریه بیش از پیش ایجاد شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که وقف یک فرهنگ دینی است، اظهار داشت: برای احیا و شناسایی و احقاق حق موقوفات و بقاع متبرکه در شورای حقوق بیت‌المال حضور داریم که یکی از برنامه‌های این شورا حفظ و نگهداری موقوفات است.

وی با تأکید بر این که در وقف باید نیـات واقفان در نظر گرفته شود، تصریح کرد: برای رسیدن به این مهم واجرای صحیح نیات واقفان مبنای برنامه سال 90 نیات واقفان خواهد بود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: یکی از دغدغه‌های این اداره در راستای احیا و تثبیت موقوفات و بقاع متبرکه دریافت سند مالکیت برای این اماکن است که خوشبختانه با پیگیری‌های به عمل آمده منجر به دریافت 147 فقره سند مالکیت این اماکن شد.

وی با تقدیر از همکاری ادارات ثبت اسناد و املاک استان در سند‌دار کردن اراضی موقوفه و بقاع متبرکه تصریح کرد: نگاه مسؤولان به دستگاه اوقاف و امور خیریه نگاه مثبتی است چون همه اوقاف را متعلق به اهل بیت‌(ع) می‌دانند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گفت: در زمان طاغوت موقوفات چون پشتوانه اقتصادی محکمی در تعظیم شعائر دینی و مذهبی به شمار می رفت که در جریان اصلاحات ارضی به نام اشخاص سند صادر شد و به صورت علنی به فروش رفت که خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی با فرمان امام موقوفات به وقفیت برگشتند./950/پ202/س

ارسال نظرات