۲۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۹۸۳۷۸
امام جمعه مسجدسلیمان:

یادواره شهدای روحانی بستر مناسبی برای شناساندن حقیقت زلال روحانیت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مسجدسلیمان، یادواره شهدای روحانی را فرصتی مناسب برای شناساندن حقیقت زلال روحانیت، صدق و صفا، امانتداری و خدمتگزاری آنان دانست و گفت: برگزاری این یادواره ها در امتداد خواست امام خمینی(ره) و مورد رضایت رهبر معظم انقلاب است.
حجت الاسلام اميني، امام جمعه مسجد سليمان
حجت الاسلام محمدصادق امینی، امام جمعه مسجدسلیمان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این که روحانیت از دیرباز خادمان صادق مردم و جامعه بودند، اظهار داشت: یادواره شهدا فرصتی جهت ثابت کردن حضور عملی روحانیت در عرصه های مختلف به ویژه در میادین خون و آتش هستند.

امام جمعه مسجدسلیمان با اشاره به قدمت سی ساله حوزه علمیه این شهرستان، گفت: این حوزه که ره آورد نهاد لایت فقیه و امام خمینی(ره) می باشد، در هشت سال دفاع مقدس، چهارده شهید به اسلام و نظام تقدیم کرده است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که شهدای روحانی در جنگ تحمیلی افزون بر نقش فرهنگی، نقش رزمی داشتند، ابراز داشت: روحانیان در اوضاع آرام جنگ به کلاس داری و تدریس معارف الهی و در کارزار نبرد همپای دیگر رزمندگان به رویارویی با جبهه باطل می پرداختند.

رییس شورای فرهنگ عمومی مسجدسلیمان، یادواره شهدای روحانی را فرصتی مناسب جهت شناساندن حقیقت زلال روحانیت، صدق و صفا، امانتداری و خدمتگزاری آنان دانست و بیان داشت: برگزاری این یادواره ها نه تنها در امتداد خواست امام امت مبنی بر «وصیت شهدا را بخوانید که انسان ساز است»، بلکه مورد رضایت رهبر معظم انقلاب می باشد.

وی اذعان داشت: دوست و دشمن به این مسأله اعتراف دارند که سلاح اصلی بسیجیان در هشت سال جنگ تحمیلی معنویت و منادیان اصلی معنویت در دوران دفاع مقدس روحانیت بودند.

حجت الاسلام امینی با بیان این که حضور روحانیت در جنگ آنچنان تأثیرگزار بود که همه گردان ها روحانی داشتند، افزود: نبود روحانی در گردان مانند احساس گم کردن چیزی و ایجاد حس ناامنی در رزمندگان بود و حضور آنان روحیه نشاط، امید و خودباوری را حاکم می کرد؛ از این رو امروز هیچ کس منکر تأثیر بسزای روحانیت در جبهه های نبرد نیست.

امام جمعه مسجدسلیمان در بخش دیگری از سخنان خود از تشکیل ستادی جهت راه اندازی نخستین یادواره شهدای روحانی مسجدسلیمان خبر داد و با اشاره به ضرورت برگزاری این یادواره گفت: با توجه به قدمت سی ساله حوزه علمیه مسجدسلیمان، تلاش کردیم تا در اقدامی مفید و مؤثر نسبت به آحاد جامعه به ویژه نسل جوان، حوزه این شهرستان را در سطحی عالی معرفی کنیم؛ از این رو یکی از بهترین راهها جهت معرفی این مهم برگزاری یادواره شهدای روحانی است.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: هدف دیگر ما از این یادواره شناساندن نقش روحانیت است که این قشر نه تنها در سخن بلکه در عمل تا پای جان برای حفظ آرمان های دنیوی و اخروی و اعتبار این ملت ایستاده اند.

رییس شورای فرهنگ عمومی مسجدسلیمان همچنین با بیان این که اگر خواهان پی بردن به اهمیت نقش بیش از پیش روحانیت هستیم، باید به وضعیت جهان اسلام به ویژه مصر نگاهی بیاندازیم، اظهار داشت: اگر این کشور همانند ایران از نعمت روحانیت شیعی بهره مند بود، اکنون وضعیت بسیار روشن تری داشت؛ اگر چه اکنون مردم این کشور قیام کرده اند، اما فاقد رهبری واحد هستند./945/پ202/ص
ارسال نظرات