۰۶ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۹۹۰۸۵
مدیر کل اوقاف مازندران:

دستگاه قضایی در احیای موقوفات نقش تأثیرگذاری دارد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: نقش قوه قضائیه در احیای موقوفات و امور بقاع متبرکه همیشه حائز اهمیت بوده است و همیاری و همکاری این دستگاه با اداره اوقاف و امور خیریه بیش از پیش ایجاد شده است.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران، امروز در حاشیه برگزاری نماز جمعه مرکز استان در جمع خبرنگاران گفت: امسال برای 18 امامزاده این استان ضریح ساخته شده است.

وی با اشاره به این که برای ساخت این ضریح ها، چهار میلیارد ریال هزینه شده است، تصریح کرد: هزینه ساخت آنها از محل نذورات امامزاده و کمک های مردمی تامین شده است.

حجت الاسلام سهرابی اظهار داشت: مبلغ چهار میلیارد و 20میلیون ریال امسال از محل ابلاغی سازمان به 287 امامزاده استان اختصاص یافته است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران افزود: ساختن، تعمیر و آبادکردن این جایگاه ها علاوه بر وجود ایمان، صلاحیت مومنان خداجو را می طلبد و ساخت و ساز آن نیازمند همت همه جانبه مردم ولایتمدار و مسئولان استان است.

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به مساعدت های مختلف برای ساخت، تعمیر و تجهیز امامزاده‌های استان‌ تصریح کرد: تعمیر و تجهیز مساجد از جمله اولویت‌های این اداره کل در سال همت مضاعف و کار مضاعف است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران اذعان کرد: برای تعمیر و تجهیز بقاع متبرکه استان، مشارکت بیش از پیش اقشار مختلف مردم، همکاری هیأت امنا و همدلی مسؤولان دستگاهای اجرایی‌ ضروری است.

حجت الاسلام سهرابی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مازندران با دارا بودن بیش از 13 هزار موقوفه و 130 هزار رقبه رتبه سوم را در کشور دارا است.

وی از وجود 618 پرونده قضایی موقوفه‌ استان در محاکم قضایی خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد برای 150 پرونده رأی صادر شده که 115 رای به نفع وقف و 35 رآی علیه وقف است.

حجت الاسلام سهرابی افزود: نقش قوه قضائیه در احیای موقوفات و امور بقاع متبرکه همیشه حائز اهمیت بوده است و همیاری و همکاری این دستگاه با اداره اوقاف و امور خیریه بیش از پیش ایجاد شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که وقف یک فرهنگ دینی است، اظهار داشت: برای احیا و شناسایی و احقاق حق موقوفات و بقاع متبرکه در شورای حقوق بیت‌المال حضور داریم که یکی از برنامه‌های این شورا حفظ و نگهداری موقوفات است.

وی با تأکید بر این که در وقف باید نیـات واقفان در نظر گرفته شود، تصریح کرد: برای رسیدن به این مهم و اجرای صحیح نیات واقفان مبنای برنامه سال 90 نیات واقفان خواهد بود./950/پ202/س
ارسال نظرات