۱۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۹۹۵۰۲
معاون مطالعات راهبردی نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور:

جریان فرهنگی انقلاب اسلامی دشمن را به لرزه انداخت

خبرگزاری رسا ـ معاون مطالعات راهبردی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با بیان این که در طلیعه انقلاب اسلامی پیش از ابعاد سیاسی، اجتماعی و غیره، بعد فرهنگی بیشتر از همه ابعاد می‌درخشد، اظهار داشت:جریان فرهنگی انقلاب اسلامی دشمن را به لرزه انداخت.
حجت‌الاسلام مسعودي، معاون مطالعات راهبردي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي کشور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌الاسلام محمد مسعودی، معاون مطالعات راهبردی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور روز گذشته، در مراسم تودیع و معارفه مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه شهید چمران، اظهار داشت: آموزه‌های متعالی که در دین مبین اسلام وجود دارد، باید در همه ابعاد و حوزه‌های زندگی‌ ملت ایران رخ بنمایاند.

این مقام مسؤول، با بیان این که بزرگان دین برای تعالی و تکامل زندگی خود اصولی دارند که محاسبه نفس یکی از این اصول است، ابراز داشت: اصولی که بزرگان دین مطرح کردند را نباید تنها در حوزه عرفانی محدود کرد، بلکه باید این اصول را در زندگی شخصی خود به‌کار گرفت.

وی افزود: امروز همه باید از خود حسابرسی کنند که در فعالیت‌های فرهنگی چه کرده‌اند؛ آیا برنامه‌ریزی فرهنگی که صورت گرفته، درست بوده است؟ آیا کارشناسانه، تاثیر‌گذار، مفید و با اهداف انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) و شهدا هم‌خوان و هم‌راستا بوده است؟ امروز، روز حسابرسی در حوزه فعالیت‌های معنوی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است.

حجت‌الاسلام مسعودی با اشاره به هدف از برگزاری این مراسم، خاطر نشان کرد: حجت‌الاسلام جوانمردزاده، مسؤولیت 2 نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید چمران و دانشگاه آزاد اسلامی منطقه 6 کشور را برعهده داشت؛ سعی شده بود که جایگزینی برای وی در دانشگاه آزاد پیدا شود، اما به دلیل اینکه وی بیش از 10 سال است که در این دانشگاه حضور دارد، ستاد مرکزی صلاح دید در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی باقی بماند.

معاون مطالعات راهبردی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور در پایان با بیان این که « من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق» یادآور شد: اسلام به انسان ها یاد داده که تشکر کنند، و تشکر عملی استفاده مناسب از آن استعدادها، نیرو و توانایی است که در فرد وجود دارد؛ از همه دست اندکارانی که در حوزه‌های مختلف زحمت می‌کشند تقدیر و تشکر می‌کنم.

جریان فرهنگی انقلاب اسلامی دشمن را به لرزه انداخت

حجت‌الاسلام عبدالباری جوانمردزاده، مسؤول پیشین نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید چمران اهواز، نیز در این مراسم، گفت: وظیفه نهاد رهبری در دانشگاه ها، داشتن دغدغه در حوزه فرهنگی است.

وی با بیان این که در طلیعه انقلاب اسلامی پیش از ابعاد سیاسی، اجتماعی و غیره، بعد فرهنگی بیشتر از همه ابعاد می‌درخشد، اظهار داشت: بعد فرهنگی در یک چارچوب، انسان‌سازی و هدایت‌گری کرده و لذا ثمرات آن در سایر برنامه‌ریزی‌های کلان و هدفمند تاثیرگذار بوده است. این جریان عظیم فرهنگی که در سایه بزرگمرد تاریخ، امام خمینی(ره)، شکل گرفت، حقیقتا پشت دشمن را به لرزه درآورد و دشمن قبل از هر چیز از بعد فرهنگی انقلاب واهمه دارد.

حجت الاسلام جوانمردزاده گفت: بعد فرهنگی انقلاب، بعدی بسیار گسترده‌ است که حتی بر سیاست، بعد اجتماعی و بعد علمی هم چنبره می‌اندازد. از این رو جایگاه مباحث فرهنگی یک جایگاه ویژه‌ است و می‌طلبد آن گونه که مقام معظم رهبری فرموده‌اند "بعد فرهنگی انقلاب نباید فراموش شود"، بعد فرهنگی در پس برخی امور قرار نگیرد؛ باید برای بعد فرهنگی انقلاب روح جمعی عظیمی تعریف کرد.

وی گفت: حال که این بعد مورد تصدیق همه است می‌طلبد این جریان عظیم فرهنگی انقلاب اسلامی، در یک چارچوبه زنجیره‌ای و با یک روح جمعی کلان اداره شود؛ در این مجموعه دیگر فرقی نمی‌کند، چه کسی می‌آید و چه کسی می‌رود. همه در این زنجیره متعهدند که خود را به نظام، انقلاب و اسلام وابسته ببینند. مقام معظم رهبری فرموده‌اند «فعالیت‌های فرهنگی، یک کار عادی نیست، برنامه‌ریزی می‌خواهد» تعیین اهداف یکی از ضروریت‌های کار فرهنگی است و این زنجیره باید تمام حوزه‌ها را فرا بگیرد.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی منطقه 6 کشور، ادامه داد: فعالیت‌های فرهنگی دیر بازده‌اند و دنیای غرب برای فعالیت‌های فرهنگی و سیاسی خود حداقل یک دوره 50 ساله تعریف می‌کند اما هنوز 50 سال از انقلاب اسلامی نگذشته که ثمرات این انقلاب فرهنگی ما صدور انقلاب اسلامی به جهان بوده است.

در ادامه این آیین، حجت‌الاسلام سید محسن شفیعی، مسؤول جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید چمران اهواز، در بیانات مختصری اظهار داشت: تنها دغدغه بنده این است که شانه‌هایم برای پذیرش این بار سنگین مسئولیت و پاسخ به اعتماد دوستان در این خصوص ناتوان باشد.

رییس دفاتر استانی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان، اظهار امیدواری کرد: با تلاش همه همکاران و در پرتو دعای خیر آنان بار سنگین مسئولیتی را که در چند سال گذشته حجت‌الاسلام جوانمرزاده به عهده داشتند و به سرمنزل مقصود رساندند را ادامه دهم. /945/پ202/ص
ارسال نظرات