۱۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۹۹۷۸۷
آیت الله یزدی:

جامعه مدرسین یک نهاد کاملا مستقل است که سیاسی کاری نمی کند

خبرگزاری رسا ـ رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، این نهاد را یک نهاد علمی، سیاسی و حوزوی دانست و با اشاره به استقلال آن گفت: جامعه مدرسین کار سیاسی می کند، اما سیاسی کاری نمی کند.
جلسه معارفه آيت الله کعبي به عنوان معاون جامعه و نظام جامعه مدرسين حوزه علميه قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد یزدی رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، روز یکشنبه در مراسم معرفی آیت الله عباس کعبی به عنوان معاون جدید «جامعه و نظام» جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، از تلاش ها و خدمات حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی مسؤول پیشین این معاونت قدردانی کرد.

وی از آیت الله کعبی نیز به عنوان شخصیتی فاضل، عالم، پرتلاش، آشنا به مسائل روز، دارای قدرت تحلیل و مسلط به مسائل علمی و حوزوی یاد کرد و گفت: علت رفتن آقای جمشیدی نیز مشغله های زیاد ایشان به ویژه مسؤولیت مدیریت حوزه های علمیه خواهران بوده است و خود ایشان نیز این مساله را مطرح کرده بودند و در جامعه مدرسین نیز مطرح و تصویب شد.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه این نهاد برجسته حوزوی را یک نهاد دیرپا با سابقه دیرینه دانست و گفت: جامعه مدرسین یک نهاد علمی ،سیاسی و حوزوی در نهایت استقلال و بدون وابستگی به هیچ شخص و دستگاهی است.

وی گفت: جامعه مدرسین از ابتدای تاسیس تاکنون همواره پشت سر مراجع حرکت کرده و تصمیمات شورای مرکزی را به اجرا گذاشته است.

آیت‌‌الله یزدی ابراز داشت: جامعه مدرسین در فراز و نشیب ها، تغییر دولت ها و تغییر شورای عالی و مراجع، همواره خط اصلی خود را حفظ کرده است و هیچ وابستگی به مرجع، دولت و یا شخص خاصی هم نداشته است.

رییس جامعه مدرسین ابراز داشت: اعضای این نهاد برجسته حوزوی نیز تحت تاثیر هیچ فشار و گرایش سیاسی نبوده، نیستند و ان شاءالله نخواهند بود.

وی بیان داشت: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یک نهاد علمی سیاسی و حوزوی است که کار سیاسی می کند، اما سیاسی کاری نمی کند و اعضای آن به تناسب زمان در مسائل سیاسی اظهار نظر کرده و می کنند.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ساختار اداری این نهاد حوزوی، گفت: تغییر و تحولات در یک مجموعه امری طبیعی و برای تکامل است، در نظام نیز این گونه است که معمولا مسؤولیت ها نباید همیشه دست یک نفر باشد، مقام معظم رهبری نیز چنین دیدی دارند و این مساله که میدان را به جوانان بدهیم بسیار خوب است.

آیت الله یزدی ادامه داد: رفتن برخی آقایان و آمدن برخی دیگر به معنای عدم کارایی افراد در مسؤولیت ها نیست و علت رفتن آقای جمشیدی از معاونت جامعه و نظام جامعه مدرسین نیز مشغولیت های زیاد ایشان بوده است. /924/پ202/ص
ارسال نظرات