۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۴۴۶۱۹۵
یک تحلیلگر صهیونیستی اعلام کرد؛

سرسپردگی به اسرائیل باعث یاس و ناامیدی فلسطینیان از عباس شده است

یک پایگاه صهیونیستی اعلام کرد که طرح اخیر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی علیه رییس تشکیلات خودگردان فلسطین و زمینه سازی برای انتخاب رهبران سیاسی جایگزین برای وی می تواند منجر به قدرت گرفتن حماس در کرانه باختری شود.
عباس

به گزارش خبرگزاری رسا، شلومی الدار کارشناس صهیونیست مسائل فلسطین در مقاله ای تحلیلی خاطر نشان کرده است که طرح لیبرمن حجم همکاری های امنیتی تنگاتنگ میان سرویس های امنیتی رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری را نادیده گرفته است و این در حالی است که این مساله نقش زیادی در خنثی سازی عملیات های ضد صهیونیستی فلسطینیان و گسترش انتفاضه به شهرها و مناطق دیگر فلسطینی نشین داشت.

الدار همچنین اعلام کرده است عباس که لیبرمن خواهان براندازی وی شده است، از همکاری های امنیتی با رژیم صهیونیستی به عنوان امری مقدس یاد کرده بود، اما لیبرمن با نادیده گرفتن این مساله می خواهد به صهیونیست ها بگوید که در طرف فلسطینی هیچ کسی که بتوان با او مذاکره کرد، وجود ندارد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این تحلیلگر صهیونیست خاطر نشان کرده است که وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اولین مقام صهیونیستی نیست که سعی در روی کار آوردن مقامات فلسطینی جدید به جای مقامات کنونی تشکیلات خودگردان فلسطین را دارد، بلکه در گذشته، اسحاق شامیر نخست وزیر این رژیم نیز در زمان آغاز کنفرانس صلح مادرید در سال 1991 چنین نقشه ای را دنبال می کرد.

الدار به نقل از یک رهبر بزرگ جنبش فتح آورده است که هیچ شخصیت فلسطینی حاضر به ارتباط مستقیم با لیبرمن نمی شود؛ چرا که در این صورت به "خیانت" متهم خواهد شد.

وی در ادامه آورده است که لیبرمن در طرح جدید خود فرض را بر این گذاشته است که مقامات فلسطینی کنونی نماینده ملت فلسطین نیستند، بلکه در راستای تحقق منافع شخصی خود تلاش می کنند. این برداشت لیبرمن بیشتر مبتنی بر نتایج نظرسنجی های صورت گرفته در جامعه فلسطینی است که اکثرا حکایت از این دارند که عباس و رهبران جنبش فتح از محبوبیت و پایگاه مردمی گسترده ای در میان افکار عمومی فلسطین برخوردار نیستند، بلکه اخیرا درخواست ها برای کناره گیری عباس از سمت خود افزایش یافته است.

این کارشناس صهیونیست مسائل فلسطین در پایان مقاله خود آورده است که یکی از دلایل یاس و ناامیدی ملت فلسطین نسبت به رهبران جنبش فتح و مقامات تشکیلات خودگردان این است که آنها خود را آلت دست رژیم صهیونیستی کرده اند و این بدین معناست که مقامات جدید تشکیلات خودگردان فلسطین؛ خواه از خود جنبش فتح باشند و یا از جنبش مقاومت اسلامی "حماس"، ترجیح خواهند داد که مواضع سرسختانه ای در قبال اسرائیل اتخاذ کنند و در نهایت، همه این مسائل منجر به سیطره حماس بر کرانه باختری و یا روی کار آمدن گروه هایی خواهد شد که مواضع شان قاطعیت بیشتری نسبت به آن داشته باشد و این گروه ها جایگزین جریان کنونی حاکم بر تشکیلات رام الله خواهند شد./982/ب102/د

ارسال نظرات