۱۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۱۴۱۰۵۰
در قالب همایش طب رضوی؛

رساله ذهبیه امام رضا بررسی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ همایش بررسی جایگاه رساله ذهبیه امام رضا(ع) فردا در دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار می‌شود.
حرم رضوي، امام رضا
ایمان موحدیان، مسؤل دفتر مطالعات طب اسلامی دانشگاه علوم اسلامی رضوی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: همایش طب رضوی با موضوع «بررسی جایگاه رساله ی ذهبیه امام رضا(ع)» در دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار می شود.
وی با بیان این که این همایش سیزدهم مهرماه ساعت هشت صبح در سال اجتماعات دانشگاه علوم اسلامی رضوی واقع در صحن هدایت حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد، متذکر شد: سخنرانان این جلسه حسین خیر اندیش، رییس مؤسسه‌ی تحقیقات حجامت ایران، حجت الاسلام ضیائی، مدرس حوزه و اسماعیلی، عضو هیأت علمی مؤسسه تحقیقات حجامت ایران هستند.
اسماعیلی، عضو هیأت علمی مؤسسه ی تحقیقات حجامت ایران، در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: همایش هایی نظر همایش طب الرضا(ع) که در دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار خواهد شد می تواند به بررسی و اکتشاف ابعاد این رساله کمک کند.
وی با تأکید بر این که ضرورت دارد کار سند شناسی رساله ذهبیه صورت بگیرد و این مسأله نیازمند حضور استادان رجالی حوزه علمیه است، ادامه داد: تنها استادان رجالی حوزه علمیه قادر هستند با کمک استادان طب اسلامی کاری ریشه ای و تخصصی در خصوص رساله ذهبیه انجام دهند.
استاد دانشگاه تهران نیز گفت: امروز ضرورت دارد که کار نسخه شناسی این رساله با توجه به نسخه های فراوان رساله ذهبیه صورت گیرد و این امر نیازمند آن است که کارشناسان، محققا ن و استادان ادبیاتی که بر این مسأله تسلط دارند به این امر بپردازند./968/پ202/س
 
ارسال نظرات