۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۳
کد خبر: ۲۲۶۹۲۹

اخبار کوتاه اداره اوقاف و امور خیریه اصفهان

خبرگزاری رسا ـ برگزاری سومین آیین تجلیل از دلدادگان مکتب عاشورا، برگزاری دوره بصیرت عاشورایی در امامزاده شاهرضا و وقف چهار واحد تجاری در خمینی شهر از اهم اخبار اداره اواف و امور خیریه اصفهان است.
وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حسین اکبر رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جلگه و جرقویه گفت: در آستانه محرم الحرام دیگری که باز دلهای عاشقان و ارادتمندان به ساحت مقدس بزرگ آزاده آزادگان،خود را آماده روضه و مصیبت حضرت سیدالشهدا علیه السلام می کنند، آستان مقدس امامزاده اسحاق(ع) و هیئت منتظران مهدی(عج) مفتخر است تا سومین آئین تجلیل از دلداگان مکتب سرخ عاشورا، مداحان و پیرغلامان حضرت اباعبدالله الحسین را برگزار نماید.

 

 


وی تصریح کرد: در این مراسم نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه شهر هرند حضرت حجت الاسلام والمسلمین اصل حسینی به سخنرانی خواهند پرداخت.

 


رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جلگه و جرقویه ادامه داد: مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) با نوای گرم خود حال و هوایی ویژه به این محفل خواهند داد.



وی افزود: این مراسم در روز جمعه مورخ 2 آبانماه بعداز نماز مغرب و عشا در آستان مقدس امامزاده اسحاق هرند برگزار می شود.

 

 

برگزاری دوره بصیرت عاشورایی در امامزاده شاهرضا

 

 

حجت الاسلام رضا ابراهیمی رییس اداره اوقاف و ماور خیریه شهرستان جلگه گفت: آستان مقدس امامزاده شاهرضا(ع) اقدام به آماده سازی فضای این حرم مطهر جهت برگزاری هرچه باشکوه سوگوراه بصیرت عاشورایی کرده است.



وی ادامه داد: مراسم دهه اول با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ضیایی از ساعت 19:30 با حضور هیأت رهروان شهدا برگزار می گردد.



رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شهرضا ادامه داد: مراسم عزاداری هیآت مذهبی نیز طبق سنوات قبل در روز تاسوعای و عاشورای حسینی در صحن حرم مطهر برگزار می گردد.

 

 

وقف چهار واحد تجاری در خمینی شهر

 

 

حجت‌الاسلام مهدی قربانی رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمینی شهر گفت: واقف خیراندیش خمینی‌شهری چهار واحد تجاری و کارگاه خود را با نیت خیرات و مبرات وقف کرد.



وی تصریح کرد: این موقوفات به متراژ 152مترمربع در قلعه امیریه خمینی‌شهر واقع است.



رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمینی‌شهر ادامه داد: ارزش ریالی موقوفات فوق‌الذکر بالغ بر 800میلیون ریال برآورد شده است.



وی افزود: موقوفات فوق‌الذکر با نیت خیرات و مبرات و هزینه جهت امور عام‌المنفعه با تشخیص متولی وقف شده است.

 

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمینی‌شهر با بیان این که یکی از فرزندان واقف روحانی است، بیان کرد: خوشبختانه با آگاهی سازی و همکاری روحانیون در زمینه‌های مختلف بالاخص ترویج سنت حسنه وقف، اقدامات بسیار نیکویی انجام می‌گردد و این چشمه همیشه جاری در جامعه مسلمین نهادینه‌تر می گردد./939/پ203/ب4

ارسال نظرات