۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۳۱۹۹۳۷
همزمان در 360 شهرستان؛

بزرگترین آزمون حفظ قرآن کریم برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه فردا در چهارمین مرحله آزمون سراسری حفظ قرآن کریم بیش از 400 هزار نفر شرکت می کنند، گفت : بزرگترین آزمون سراسری حفظ قرآن فردا پنج شنبه همزمان در 360 شهرستان کشور برگزار می شود.
حجت الاسلام احمد شرفخاني

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت وگویی با اشاره به اینکه این آزمون بزرگترین رویداد قرآنی در عرصه حفظ قرآن است، اظهارداشت: مقام معظم رهبری در جمع جامعه قرآنی کشور فرمودند؛ در کشور باید 10 میلیون نفر حافظ تربیت شود که در این راستا سازمان اوقاف در سال 91 متعهد شد، طی 4 سال، یک میلیون حافظ قرآن را تربیت کند.

 

وی اضافه کرد : برهمین اساس ستاد راهبری تربیت حافظان قرآن در اوقاف تشکیل شد و به نسبت ظرفیت هر استان، سهمیه بندی های استان ها و شهرستان ها برای تربیت حافظان انجام شد تا در طول این 4 سال این هدف مهم محقق شود.

 

شرفخانی با اشاره به اینکه به لطف خدا در عرض 4 سال ، یک میلیون و 280 هزار نفر در این طرح ثبت نام کردند، گفت : این ثبت نام به معنای آن است که مردم به حفظ قرآن در کشور علاقه مند هستند و افراد ثبت نام شده نیز در تمام مقاطع سنی صورت گرفته است.

 

وی با بیان اینکه کلاس های این طرح در سراسر کشور در امامزادگان ، مساجد ، حسینیه ها و موسسات قرآنی برگزار شد ه است ، تصریح کرد : خروجی های این طرح نیازمند ارزیابی است که در این راستا آزمون سراسری حفظ قرآن پیش بینی شده است که امسال برای چهارمین سال برگزار می شود.

 

حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به اینکه این آزمون در دو بخش شفاهی توسط مربیان در کلاس های حفظ و بخش کتبی بصورت سراسری ، همزمان و کنکوری برگزار می شود ، افزود : در آزمون امسال بیش از 400 هزار نفر در 360 شهرستان و 550 حوزه امتحانی آزمون خواهند داد.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد : آزمون طرح ملی تربیت حافظان قرآن در 11 رشته شامل 8 رشته حفظ ترتیبی و 3 رشته حفظ موضوعی برگزار می شود و افراد باید در مجموع آزمون شفاهی و کتبی از 100 نمره ، 70 نمره را بدست آورند تا گواهی نامه حفظ را کسب کنند.

 

وی با بیان اینکه در مجموع جوایزی به ارزش 100 میلیون تومان برای افراد افراد برگزیده در نظر گرفته شده است ، افزود : این جوایز شامل کمک هزینه حج عمره ، کمک هزینه عتبات عالیات و کمک هزینه مشهد مقدس است.

 

حجت الاسلام شرفخانی با بیان اینکه این آزمون تخصصی در 11 رشته شامل 40 سوال تستی برگزار می شود ، تصریح کرد : این سوالات با حفظ امنیت و حفاظت کامل در اختیار استانها و شهرستانها قرار گرفته است.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه حوزه های امتحانی آزمون در سایت سازمان اوقاف ، رسانه ها و جراید درج شده است ، تصریح کرد : افراد شرکت کننده در این آزمون حداقل یک جزء را حفظ هستند و اکثر آنان حافظ 3 جزء قرآن هستند./1325/د102/ی

 

منبع: روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه

ارسال نظرات