۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۴۵۵۵۵۲
حجت الاسلام مؤمني:

برخي در تبعيت از اهل بيت و ولايت عقب افتادند

استاد حوزه علميه قم گفت: برخي قبلا با اهل بيت(ع) بودند اما در ادامه نتوانستند معيت با اهل بيت(ع) را داشته باشند و عقب افتادند و برخي هم در وسط كار به دليل فشار و ضعف ايمان و اراده نتوانستند ادامه دهند و عقب ماندند.
حجت الاسلام والمسلمين سيد حسين مومني

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام سيد حسين مومني شنبه شب در هيأت رزمندگان اسلام كاشان در سالن شهداي بسيج اين شهرستان، گفت: جبهه ولي خدا جبهه اي است كه ماندن در آن نياز به استواري و ثبات قدم دارد و كساني كه سالك طريق ولي خدا هستند اگر در طريق ولي خدا استوار نباشند يا ابتداي كار يا اواسط كار و يا در انتها ممكن است از اين جبهه عقب بمانند.

به گفته وي، ارتباط مستمر با ولي خدا و اتصال با ولايت سبب مي شود تا آسيبها و ويروسهاي دل از بين برود و نابود شود.

حجت الاسلام مؤمني با اشاره به اهميت معيت با اهل بيت(ع) و با اهل بيت(ع) بودن از ابتدا تا به آخر، گفت: برخي قبلا با اهل بيت(ع) بودند اما در ادامه نتوانستند معيت با اهل بيت(ع) را داشته باشند و عقب افتادند و برخي هم در وسط كار به دليل فشار و ضعف ايمان و اراده نتوانستند ادامه دهند و عقب ماندند.

وي با اشاره به اينكه برخي هم توانستند تا آخر عمر اين ارزش را نگه دارند اما دقيقا در آخر كار و در چند قدمي عاقبت به خيري، عاقبت به شر شدند، گفت: اما برعكس اين گروه هم  هستند كه عاقبت به شر هستند اما در لحظات آخر عاقبت به خير مي شوند.

استاد حوزه علميه قم با بيان اينكه امشب مي خواهم به چند نمونه از اين موارد اشاره كنم تا بدانيد اين افراد از خدا بي خبر را در تاريخ هم داشتيم مانند برخي افراد كه امروز نيز هستند، اينها كساني بودند كه امام حسين(ع) را كمك نكردند.

وي افزود: دسته اول كساني بودند كه درجبهه دشمن بودند و هيچ سازگاري با امام حسين(ع) نداشتند و در جبهه دشمن قرار داشتند و دشمن هم بودند و از همان ابتدا در لشكر يزيد و عمر سعد بودند و در مقابل امام حسين(ع) ايستادند و جنگيدند و كشتند و كشته شدند كه به عقيده من مقام اينها از كساني كه گفتند ما هستيم اما وسط كار رها كردند و رفتند بهتر است.

حجت الاسلام مؤمني گفت: گروه دوم كساني بودند كه بي تفاوت نشستند و حتي نصيحت هم كردند و اينها كساني بودند كه نشستند و نگاه كردند متوجه نشدند اگر مي خواهند بندگي كنند،  همراهي با ولي خدا است كه مي تواند بندگي به خدا را به همراه داشته باشد.

استاد حوزه علميه قم ادامه داد: امام حسين(ع) فرمود، رضاي خدا در گرو رضاي ما اهل بيت(ع) است اما كسي كه از ولي دور شود، قلب او آماده آفت مي شود.

وي با بيان اينكه گروه سوم افرادي بودند كه آمدند، اما دير آمدند و به زمان خودش نيامدند، يادآور شد: تعداد شهداي توابين كه  چندين برابر شهداي كربلا بود و همه نيز در يك روز كشته شدند اما تأثيري كه شهداي كربلا داشتند با تأثيري كه شهداي توابين داشتند قابل مقايسه نيست، چرا چون در لحظه خودش نيامدند و زماني كه بايد تصميم بگيرند تصميم نگرفتند.

استاد حوزه علميه قم با اشاره به شش نفر از مترددين در تاريخ كربلا، يادآور شد: مترددين در كربلا زياد بودند اما شش نفر از شاخص هاي آنها كساني بودند كه به جبهه امام حسين(ع) رسيدند و با امام حسين(ع) هم مكالمه و صحبت كردند و امام حسين(ع) هم آنها را دعوت كرد اما آنقدر بدبخت بودند كه به جاي اينكه دستشان را در دست اباعبدالله بگذارند و عاقبت به خير شوند راهي را انتخاب كردند كه عاقبت به شر شدند.

وي افزود: كساني كه امروز از ولايت فاصله گرفته اند و سر به آخور انگليس برده اند و با ذلت دارند زندگي مي‌كنند، عاقبت به خير نشدند و عاقبت به شر شدند.

حجت الاسلام مؤمني گفت: اين افراد براي چه كساني خوش خدمتي مي‌كنند؛ با وجود اينكه آخر عاقبت برخي ‌ها را مي ببينند اما باز هم قلمي را مي زنند که آنها مي خواهند و حرفي را مي زنند كه آنها مي گویند و عاقبت به شري برخي را كه از ولايت فاصله گرفتند مي بينند به چه سرنوشتي دچار شدند اما باز هم حرف آنها را مي زنند./1307/202/ب2

ارسال نظرات