۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۵۱۷۹۹۹
روزنامه الجزایری به سعودی:

به جای حمله به یمن فلسطین را آزاد کنید

یک روزنامه الجزایری از نیروهای ائتلاف عربی تجاوز به یمن به رهبری سعودی خواست، به جای نابودی یمن ومردم این کشور، فلسطین را آزاد کنند.
سران کشورهای عربی

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه الجزایری الفجر امروز در مطلبی تحت عنوان «یمن؛ انسانیت و وجدان کجاست؟» سکوت در مقابل جنایت های متجاوزان به یمن را جایز ندانست و نوشت: همه در این مرحله باید وجدان داشته و شریک جرم تجاوزگران نباشند؛ باید به متجاوزان و ناتوی عربی بگوییم که اگر دنبال کار مثبتی هستید، بروید فلسطین را از چنگ صهیونیست ها آزاد کنید.

الفجر افزود: سازمان ملل در خصوص گسترش وبا در یمن هشدار داد و اعلام کرد که هم اکنون 480هزار نفر در یمن به این بیماری مبتلا شده اند و 2 هزار نفر بر اثر آن جان باخته اند. وجز یکی، همه استان های این کشور درگیر آن هستند.

سازمان غیر دولتی انگلیسی «کودکان را نجات دهید» نیزهشدار داد که وبا در یمن از کنترل خارج شده است و هر شش دقیقه یک کودک یمنی به آن مبتلا می شود. این سازمان پیش بینی کرد که شمار مبتلایان در این کشور به 700هزار نفر برسد.

الفجر در ادامه نوشت: آخرین آمارها در یمن نشان می دهد بر اثر تجاوز خارجی، نزدیک به 16هزار یمنی از جمله 2هزار و 568 کودک و یک هزار و 870 زن کشته و بیش از 25هزار نفر از جمله 2هزار و 354کودک و یک هزار و 960 زن زخمی شده اند.

بر اساسا همین آمارها، ائتلاف سعودی، طی 830 روز تجاوز خود، 746 مسجد ، 775 مدرسه، 230 مجتمع سیاحتی، 207 مکان تاریخی و باستانی، 103ورزشگاه و باشگاه ورزشی، 114 دانشگاه و موسسه آموزش عالی، 294 بیمارستان و مرکز بهداشتی، 676 انبار غذا، 528 کامیون حامل غذا، 368 مخزن آب ،353 شبکه ارتباطی ،404هزار و 458 منزل مسکونی و یک هزار و 733 پل و جاده را ویران کرده اند.

این روزنامه در ادامه خاطر نشان کرد: تجاوزهای ناتوی عربی- آمریکایی بیش از 2 سال است که به یمن آغاز شده است و این آمارها تاحدودی عمق فجایع متجاوزان سعودی –آمریکایی را در این کشور نشان می دهد.

الفجر افزود: با اینکه این تجاوزها نتیجه ای بدنبال نداشته است، متجاوزان حمله به شمال یمن را از سر گرفته اند و این موجب فرو رفتن کل منطقه به یک باتلاق خطرناک خواهد شد. هواپیماهای ناتوی عربی پیوسته یمن را هدف قرار می دهند و کودکان وزنان و مردان یمنی را به قتل می رساند و کار به جایی رسیده است که اکنون بیش از 90درصد مردم این کشور از فقر و تنگدستی رنج می برند و با این حال آن ها حاضر نیستند عزت و کرامت خود را بفروشند و با چیزی عوض کنند. اینگونه است که مردم یمن ضرب المثل شده اند.

روزنامه الجزائری تاکید کرد که همه می دانند تنها رژیم صهیونیستی است که از این جنگ و کشتار سود می برد./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات