۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۶۱۳۹۴۰
حجت الاسلام محققی:

حضور روحانیت در متن جامعه از مطالبات جدی رهبر انقلاب است+صوت

حضور روحانیت در متن جامعه از مطالبات جدی رهبر انقلاب است+صوت
مدیر عامل خبرگزاری رسا گفت: از آسیب های نهادهای انقلابی، تبدیل شدن به سازمان های هزینه بر با بروکراسی اداری و ورود به دوران پیری سازمانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد مهدی محققی مدیر عامل خبرگزاری رسا در جریان بازدید حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی از این خبرگزاری، با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در طول چند دهه مدیریت داهیانه و مدبرانه کشور را از بحران های داخلی و بین المللی نجات داده اند، گفت: حرکتی که امروز مد نظر رهبری معظم بوده و از مطالبات جدی ایشان به شمار می رود، حضور روحانیت در متن جامعه و در بین مردم است.

وی افزود: از آسیب های نهادهای انقلابی، تبدیل شدن به سازمان های هزینه بر با بروکراسی اداری و ورود به دوران پیری سازمانی است؛ از این رو رهبر معظم انقلاب جوان گرایی همراه با پیشرفت راهبردی را در نهادهای انقلابی آغاز کرده اند.

وی ادامه داد: حرکتی که در نوگرایی ائمه جمعه با انتصاب جناب عالی آغاز شد، نوید آن را می دهد که رهبر معظم انقلاب در نظر دارند نیروهای جدید و تازه نفسِ رشد یافته ی انقلاب در منصب امامت جمعه و مناصب نظام قرار بگیرند.

حجت الاسلام محققی با بیان اینکه در موسسه خبرگزاری رسا تأکید بر هویت طلبگی مستقل داریم، عنوان کرد: دشمن سعی دارد در حوزه علمیه مسأله «جدایی دین از سیاست» را تبلیغ و ترویج کند؛ این حرکت به صورت الگوپردازی از روحانیتی که سر آشتی با مسائل سیاسی اجتماعی ندارد در حال اجراست و می خواهند این گونه وانمود کنند که هر طلبه ای که کاری به مسائل روز نداشته باشد، ملاتر و باسوادتر است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از تهدیدهای حوزه انقلابی، نفوذ، عافیت طلبی، انزوای اجتماعی، انحراف رفتاری، گرفتاری عقیدتی و روزمرگی است.

مدیرعامل خبرگزاری رسا تأکید کرد: خوشبختانه آیت الله اعرافی با مدیریت تعالی بخش خود بر آفت ها و مسائل جریانات حوزوی اشراف کامل داشته و با تقویت انگیزهای انقلابی و خودجوش درون حوزوی و با ارتقای مبانی علمی و فقهی، حرکت های ضد هویت طلبگیِ  انقلابی را خنثی می کنند.

وی به ارائه گزارشی از عملکرد نشریه اندیشه ای رسائل پرداخت و افزود: خبرگزاری رسا برای پاسخگویی جریان علمی حوزه به سؤالات نخبگان و مسائل اجتماع، این نشریه را به کمک جمعی از نخبگان طلبه راه انداخته و تا کنون 10 شماره از این نشریه به چاپ رسیده است؛ همچنین پایگاه فقه حکومتی «وسائل» نیز با همین هدف از سال 92 راه اندازی شده و توانسته است در عرصه گفتمان سازی فقه حکومتی و خنثی سازی تلاش های عافیت طلبان در حوزه موفقیت های خوبی را کسب کند که از سوی اعاظم و علما مورد تایید و استقبال قرار گرفته است.

حجت الاسلام محققی در پایان با اشاره به ضرورت مردمی بودن روحانیت، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم را الگویی موفق از روحانیت انقلابی همراه با مردم دانست و یادآور شد: ایشان به عنوان نمونه ای موفق از روحانیت مردمی و غمخوار در بین رسانه ها و مردم شناخته شده هستند./841/ج

تعداد بازدید : 7
حسین ثالث موید
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
در بعضی از حوزه ها مثل نجف، تقریر درس استاد معمول بود طلبه ی فاضلی بعد از درس استاد می نشست، همان درسی را که استاد گفته بود، برای بعضی از طلابی که احتیاج داشتند، دوباره می گفت. ببینید این کار چقدر در عمق بخشیدن به علم و سواد و معلومات محصل و طالب علم تأثیر میگذارد. این سنتها را نباید از دست داد؛ اینها حیف است.
بیانات در دیدار طلاب و اساتید قم‌ 1389
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴
صحبت ایشان دقیقاً بر گرفته از فرمایش رهبری می باشد :
از جمله چیزهایی که لازمه حوزه علمیه است، ارتباط فعال با جامعه ملی درون کشور و جامعه فراملی است،
بیانات در دیدار اساتید و طلاب نخبه قم 1389
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۳
حضرت آقا در در دیدار طلاب تهران شهریور 1396 می فرمايند : بعد که دولت اسلامی به وجود آمد، آن وقت تازه نوبت [ایجاد] جامعه اسلامی است.
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲
‏حجت الاسلام آل هاشم، امام جمعه تبریز:
هیچکدام از ادارات حق ندارد از بودجه‌های دولتی برای مسئولان افطاری دهد.
افطاری دادن و دعوت مهمان برای افطار، از بودجه دولتی حرام است.
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳
حجت الاسلام آل هاشم امام جمعه تبریز برای حضور در نماز جمعه از مترو استفاده می کنند اینگونه رفتارهای مردمی ایشان با استقبال زیادی در شبکه های اجتماعی روبرو شده است.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۶
حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم چند ماه پیش، به نمایندگی ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امامت جمعه تبریز منصوب شد. روز معارفه در حالی که سوار جیپ ارتشی شده بود، به همراه اسکورت سنگین نیروهای ارتشی (یعنی همکاران سابقش) به نماز جمعه تبریز رفت. پخش‌شدن این تصاویر در فضای مجازی با انتقادهایی روبرو شد؛ اما رفتارهای مردمی آل هاشم در کمتر از چند ماه، توجه و علاقه مردم را جلب کرد
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۶
با دستور مستقیم حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم نرده‌هایی که صف مسئولان را از مردم در نماز جمعه جدا می‌کرد برداشته شد تا دیگر هیچ دیواری بین خدمتگزاران نظام و ملت قرار نگیرد. اقدامات نماینده ولی فقیه در استان زبانزد خاص و عام می‌باشد و در طول مدت کوهی میزان محبوبیت وی در بین مردم آذربایجان‌شرقی به‌صورت چشمگیری افزایش یافته است
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷
اگر به مطالبات رهبری در همه زمینه ها توجه شود پیشرفت بسیار خوبی در کشور خواهیم داشت
2
0