۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۶۷۱۵۹۶
مکتب سلیمانی؛

نگاه سلیمانی یک نگاه تمدنی و فراسرزمینی بود

نگاه سلیمانی یک نگاه تمدنی و فراسرزمینی بود
حجت الاسلام ایزدهی گفت: در طول تاریخ سابقه ندارد که از یک شخصیت نظامی اینگونه استقبال شود و مورد توجه مردم قرار گیرد و تشییع جنازه شهید سلیمانی یک اتفاق بی‌نظیر بود.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدسجاد ایزدهی، مدیر گروه سیاسی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی امروز در نشست علمی گفتمان مقاومت در اندیشه و رفتار سردار سلیمانی با اشاره به دغدغه شهید سلیمانی در ترویج گفتمان انقلاب اسلامی گفت: ما در بستر یک انقلاب اسلامی قرار داریم و محدوده رفتار و تصمیمات ما به جمهوری اسلامی ختم نمی شود و شهید سلیمانی این موضوع را به درستی درک کرد.

وی بیان داشت: در طول تاریخ سابقه ندارد که از یک شخصیت نظامی این گونه استقبال شود و این گونه مورد توجه توده مردم قرار گیرد و تشییع جنازه شهید سلیمانی یک اتفاق بی نظیر بود.

مدیر گروه سیاسی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به نگاه تمدنی سردار سلیمانی گفت: انقلاب اسلامی به سمت تمدنی حرکت می کند که توسط امام(ره) معرفی شد و مورد استقبال قرار گرفت و این تمدن نمی تواند در مرزهای ایران اسلامی محصور شود؛ حرکت جبهه مقاومت به رهبری شهید سلیمانی نیز به سمت این تمدن اسلامی است.

وی افزود: سردار سلیمانی گفتمانی در منطقه ایجاد کرد که رنگ نظامی ندارد و خود ایشان نیز فرد نظامی به معنای مشهور نیست؛ گرچه صلابت نظامی دارد اما فروتنی او در مقابل مردم، مسؤولیت پذیری او  و حساسیت او در مقابل اشک مظلوم را در وجود ایشان جلوه گر می بینیم.

حجت الاسلام ایزدهی حرکت سردار سلیمانی در ایجاد اجماع در بین جبهه مقاومت را یاد آور شد و اظهار داشت: ایشان به دنبال هم افزایی مسلمین در نقاط مختلف جهان در مقابل نظام سلطه بود اما در همه این تلاش ها به دنبال شهادت هم هست.

وی تصریح کرد: سلیمانی در معرکه جنگ به دنبال نظامی گری نیست بلکه معرفی گفتمان انقلاب را دنبال می کند و تلاش می کند تا همه نیروهای مردمی از اقصی نقاط دنیای اسلام را حول محور اسلام به هم برساند نه اینکه ملی گرایی را محور قرار دهد.

مدیر گروه سیاسی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی اظهار داشت: اگر از حاج قاسم به عنوان یک مکتب یاد می کنیم آن را جدای از مکتب انقلاب نمی دانیم بلکه این مکتب ذیل انقلاب اسلامی و مقاومت معنا می شود.

وی افزود: مقاومت موفق نمی شود مگر رهبرش در خط اول باشد و سلیمانی اینگونه بود؛ خودش در صف اول جبهه حضور داشت و پیش‌روتر از همه حرکت می کرد. ارادت یاران حاج قاسم به او از همین خصوصیت نشأت می گیرد.

حجت الاسلام ایزدهی با اشاره به نقش جهانی شهید سلیمانی بیان داشت: سردار در تراز یک راهبر انقلاب در حوزه فراسرزمینی و تمدنی بود و فراتر از مرزها عمل می کرد چراکه تحقق تمدن اسلامی به تحقق گفتمان مقاومت در منطقه و جهان اسلام می انجامد./1399/پ303/ف

ارسال نظرات