۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۶۸۵۹۹۰

فراخوان پژوهشگاه قوه قضائیه برای حمایت از پژوهش‌ها با محوریت قضای اسلامی

فراخوان پژوهشگاه قوه قضائیه برای حمایت از پژوهش‌ها با محوریت قضای اسلامی
تهران - در راستای تأکیدات رهبر انقلاب مبنی بر طراحی نظام قضایی مبتنی بر قضای اسلامی، فراخوان حمایت از پژوهش‌های دانشگاهی و حوزوی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری رسا در تهران، به منظور هدایت ظرفیت‌های پژوهشی حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های کشور به سمت و سوی حل مسائل قوه قضائیه و تأمین نیازهای علمی آن و همچنین ترغیب پژوهشگران برای کمک به ارتقای کیفیت حکمرانی قضایی با رویکرد اسلامی، پژوهشگاه قوه قضاییه در نظر دارد از رساله‌ها و پایان‌نامه‌های دانشگاهی حوزوی (سطح سه، چهار و پنج) و پایین نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری با محوریت حکمرانی و قضای اسلامی حمایت مادی و معنوی به عمل آورد.

بر اساس این گزارش، حمایت‌های پژوهشگاه قوه قضاییه برای پایان‌نامه‌های مقطع کارشناسی ارشد دانشگاهی و سطح سه حوزوی تا سقف ۵۰ میلیون ریال و برای رساله‌های دکتری دانشگاهی و سطح چهار و پنج حوزوی ۱۰۰ میلیون ریال خواهد بود.

فراخوان حمایت از رساله‌ها و پایان‌نامه‌های دانشگاهی و حوزوی از سوی گروه مطالعات قضای اسلامی در ۱۰ محور منتشر شده که مبانی و اصول دادرسی و قضای اسلامی، راهکارها و راهبردهای تحقق حکمرانی مبتنی بر قضای اسلامی در نظام قضایی جمهوری اسلامی ایران، آسیب‌شناسی نظام قضایی ایران مبتنی بر مبانی فقه اسلامی، نظام ادله اثبات در آیینه قضای اسلامی و ساختار و تشکیلات قضایی مبتنی بر الگوی حکمرانی اسلامی از جمله این محورها به شمار می‌رود.

مطالعات رویکرد محور در تاریخ قضای اسلامی، مسائل مستحدثه قضایی، بررسی فقهی لوایح قانونی جدید با رویکرد قضایی، قضای اسلامی در فقه مقارن و آیات‌القضاء و بررسی و تحلیل نظام‌های قضایی کسورهای اسلامی از دیگر محورهای این فراخوان هستند.

علاقمندان و متقاضیان می‌توانند ضمن مطالعه محورها و موضوعات دقیق فراخوان در فایل پیوست، با مراجعه به سامانه مدیریت پژوهش و نوآوری قوه قضاییه به نشانی www.ris.jri.ac.ir و ثبت‌نام در آن، موضوعات خود را بر اساس اولویت‌های نظام مسائل قوه قضاییه انتخاب کرده و پس از تکمیل کاربرگ اولیه درخواست خود را ارسال کنند.

فراخوان پژوهشگاه قوه قضائیه برای حمایت از پژوهش‌ها با محوریت قضای اسلامی

ارسال نظرات