۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۶۹۲۴۹۷

بیانیه مرکز بسیج اساتید حوزه علمیه قم در پی جنایات داعش در افغانستان

بیانیه مرکز بسیج اساتید حوزه علمیه قم در پی جنایات داعش در افغانستان
مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم در بیانیه‌ای یادآور شد: کشتار مردم معترض در لبنان و حمایت از مزدوران تکفیری، دشمنی آمریکا با بشریت را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم با صدور بیانیه ای در خصوص جنایات داعش در افغانستان این اتفاق را ثمره سیاست های آمریکایی دانست و شهادت جمعی از مردم بی گناه را تسلیت گفت.

متن بیانیه به این شرح است:

بسم الله القاصم الجبارین و المشرکین
بایّ ذنب قتلت
حمله‌های زنجیره‌ای و خشونت‌آمیز و ددمنشانه‌ی گروه تکفیری داعش و دست‌نشانده آمریکا به نمازهای جمعه و به شهادت رساندن ده‌ها مرد، زن و کودک بی‌گناه در مساجد سیدآباد قندوز (جمعه 16/7/1400) و فاطمیّه قندهار (جمعه 23/7/1400)، روزبه‌روز بر آگاهی ملت مسلمان افغانستان و جهان اسلام افزوده و عزم ملت‌ها را بر خروج سریع‌تر این عناصر پلید و فتنه‌گر از منطقه بیشتر می‌نماید.

فتنه‌ی کشتار مردم معترض به دستگاه قضایی در بیروت و حمایت‌های بی‌شائبه از مزدوران تکفیری و اغتشاش در کشورهای آسیایی، دشمنی آمریکا با بشریت و آرامش جهانی را نشان می‌دهد.

مسلمان‌ها باید بدانند دسترسی به اهداف عالیه اسلامی، تنها در پرتو اتحاد، برادری و تمسّک به آیه‌ی شریفه « وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا » و همچنین با صبر انقلابی و مجاهده با منافع آمریکا در هر جای منطقه و جهان و تبیین نقض‌های حقوق بشری آمریکایِ مستکبرِ ظالم، محقق می‌گردد.

در پایان ضمن اظهار همدردی با خانواده‌های معزز شهدا، از خدای متعال ترفیع مقام شهدا و برای مصدومان بهبودی و سلامتی کامل مسألت کرده و از مسئولین فعلی افغانستان، شناسایی و اشد مجازات برای عاملین این جنایت تروریستی و ضد بشری را خواستاریم.

مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم

1400/07/24

ارسال نظرات