۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۳
کد خبر: ۷۳۰۱۹۵
امام جمعه موقت کاشان:

حیات اسلام مرهون فداکاری امام حسین است

حیات اسلام مرهون فداکاری امام حسین است
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار حیات اسلام را مرهون فداکاری امام حسین(ع) دانست و گفت: اگر ایثار و فدارکاری و صبر و استقامت ایشان نبود اثری از اسلام باقی نمانده بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار جمعه شب در ادامه تفسیر آیه ۳۲ و ۳۳ سوره مبارکه ابراهیم که درمسجد آیت الله رضوی برگزار شد، با تبریک ولادت امام حسین(ع) و قمر بی هاشم(ع)، گفت: وجود اسلام مرهون فداکاری امام حسین(ع) است.

وی افزود: اگر ایثار و فدارکاری و صبر و استقامت و از خودگذشتگی و اخلاص امام حسین(ع) نبود اسلام تمام شده بود و دیگر اثری از اسلام باقی نمی ماند.

امام جمعه موقت کاشان با اشاره به اینکه اسلام دشمن اصلی بنی امیه بود و بنی امیه نیز کمر به نابودی اسلام بسته بود، گفت: اگر امام خمینی(ره) می‌فرماید حفظ جمهوری اسلامی ایران از نماز بالاتر است برای این است که مخالفان نظام با اسلام مخالف هستند.

به گفته وی اگر خدشه‌ای به جمهوری اسلامی ایران وارد شود به دین و نماز خدشه وارد شده است، از این رو حفظ جمهوری اسلامی ایران از نماز نیز بالاتر است.

حجت الاسلام اسلامی تبار ادامه داد: در دوره‌ای که اسلام در خطر بود و بنی امیه و معاویه و یزید چیزی از دین باقی نگذاشته بودند امام حسین(ع) قیام کرد و در راه اسلام به شهادت رسید تا اسلام باقی بماند.

وی نامگذاری روز ولادت امام حسین(ع) به عنوان روز پاسدار را افتخار بزرگ برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دانست وافزود: امام حسین (ع) بزرگترین پاسداراسلام بود و از انقلاب اسلامی و توحیدی جد بزرگوارش پاسداری کرد.

امام جمعه موقت کاشان گفت: امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران نیز افتخار پاسداری از انقلاب اسلامی و توحیدی امام خمینی(ره) را برعهده دارد.

وی در ادامه از امام حسین(ع) به عنوان یک شخصیت قرآنی نام برد و افزود: برای رسیدن به ارزش‌های والای انسانی هیچ راهی به غیر از متوسل شدن قرآن وجود ندارد و هر چه هست در این کتاب آسمانی است و جای دیگر هیچ خبری نیست.

امام جمعه موقت کاشان در ادامه در تفسیر آیه ۳۲ و ۳۳ سوره مبارکه حضرت ابراهیم گفت: خداوند در این دو آیه باب معرفت شناسی را به روی انسان گشوده است و کلاس معرفت شناسی دایرکرده است تا انسان از کفر دور شود.

وی افزود: یکی از راه‌های که خدا شناسی در قرآن توجه انسان به پدیده‌های طبیعی و آثاری است که خداوند آن را خلق کرده است چرا که توجه به آنچه خدا آفریده، یکی از راه‌های خداشناسی است.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: وی گفت: توجه انسان به نعمت‌ها و آنچه خدا آفریده است علاوه بر اینکه نعمت خدا هستند نشان دهنده قدرت خداوند است که برخی از نعمت‌ها ملموس است و بروز و ظهور دارد.

وی ادامه داد: توجه به پدیده‌ها و نعمت‌های خداوند سبب ارتقاء معرفت توحیدی انسان است چرا که که انسان در برابر هر نوع خدمتی که دریافت می‌کند متواضع و تکریم کننده است.

امام جمعه موقت کاشان افزود: خداوند در این دو آیه نعمت‌های خود را بیان می‌کند تا هم سبب ارتقاء معرفت توحیدی انسان باشد و هم عبودیت و تعظیم و پرستش خدا در نزد او تقویت شود./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات