۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۷۳۶۹۳۴
رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی مطرح کرد؛

نقش مؤثر خادمیاران فرهنگی در احیای امر اهل بیت

نقش مؤثر خادمیاران فرهنگی در احیای امر اهل بیت
رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: بر همه ما لازم است با بهره‌مندی از معارف ناب رضوی، توشه علمی و فرهنگی را همراه زائران کنیم.

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، رئیس سازمان علمی وفرهنگی آستان قدس رضوی در مراسم تقدیر از خادمیاران فرهنگی که به همت این سازمان برگزار شد، با بیان اینکه خدمت در آستان مقدس رضوی فراتر از خدمت سیاسی و اجتماعی است، گفت: اگر ما در ترویج معارف قرآنی، نبوی و ائمه اطهار(ع) و به ویژه حضرت رضا(ع) به خوبی ایفای نقش کنیم این خدمت می‌تواند در فضای اجتماعی و معارفی اثرگذار باشد.

عبدالحمید طالبی، با اشاره به اینکه خوشبختانه گنجینه عظیم و ارزشمندی از آموزه‌های اهل بیت(ع)، رسول گرامی(ص) و معارف اسلامی در دست داریم، افزود: همه ما که توفیق درک محضر امام رضا(ع) را داریم، می‌توانیم با استفاده از ابزار رسانه به بهترین وجه ممکن معارف و آموزه‌های امام رئوف(ع) در تمامی حوزه‌های گفت وگوی ادیان، مباحث علمی و اجتماعی و... را برای همگان تبیین کنیم.

وی تصریح کرد: شما خادمیاران به خوبی فعالیت های 12 موسسه و نهاد وابسته به سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی را نشر می دهید و می توانید با ترویج معارف اسلامی، قرآنی و رضوی نقش بسیار موثری را در پییشگیری از بسیاری مسائل اعم از اجتماعی و سیاسی ایفا کنید.

دکترطالبی با بیان اینکه امام رضا(ع) و همه ائمه معصومین(ع) متعلق به یک نفر و مربوط به یک جامعه خاص نیستند، گفت: ائمه معصومین(ع) متعلق به همه جهانیان و مذاهب مختلف هستند.

وی در ادامه با اشاره به حدیث معروف امام رضا(ع) با مضمون احیاء نشرمعارف اهل بیت(ع) بیان کرد: حضرت فرمودند: «خداوند، رحمت کند آن بنده ای را که امر ما را زنده کند!». گفتم: چگونه امر شما را زنده کند؟ فرمود: «علوم ما را فراگیرد و به مردم بیاموزد، که اگر مردمْ زیبایی های گفتار ما را می دانستند، از ما پیروی می کردند».

رئیس سازمان علمی وفرهنگی آستان قدس رضوی ادامه داد: با عنایت به تاکید تولیت معزز آستان قدس رضوی بر امر نذر و وقف علمی و فرهنگی، نقش شما خادمیاران فرهنگی در احیا امر اهل بیت(ع) بسیار پر رنگ است زیرا برهمه ما لازم است با بهره‌مندی از معارف ناب رضوی توشه علمی و فرهنگی را همراه زائران کنیم که خوشبختانه این اقدام مهم را شما خادمیاران انجام می‌دهید.

وی خاطرنشان کرد: سالانه 30 میلیلون زائر به بارگاه منور رضوی مشرف می‌شوند و لازم است حداقل با 5 میلیلون از این زئران معزز ارتباط مستمر برقرار کنیم. ظرافت کار و برخورد خوب ما می‌تواند با ظرفیت معنوی بسیار بالایی که در دستگاه حضرت رضا علیه السلام وجود دارد ثمرات خوبی برای نظام جمهوری اسلامی و ترویج معارف اسلامی به همراه خواهد داشت.

لازم به یادآوری است، در پایان جلسه رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی لوح تقدیر و هدیه فرهنگی هنری به خادمیاران فرهنگی تقدیم شد.

این خبر حاکی است، خادمیاران فرهنگی حدود ۵۰ نفر از نیروهای افتخاری هستند که با نذر فرهنگی و تخصصی در مشهد و سایر استان ها در زمینه‌های گویندگی، تولید آیتم‌ها و پادکست‌های رادیویی، نویسندگی، تدوین و... با این سازمان همکاری می کنند.

ارسال نظرات