۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷
کد خبر: ۴۳۹۰۰۳
آيت الله نمازي:

برگزاري همايش امامزادگان سبب تقويت معارف دینی مردم می شود

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: برگزاري همايش امامزادگان تقويت كننده ارتباط مردم با معارف الهي است، از اين رو اگر با محتوا و پرجاذبه باشد و جنبه شعاري و شعوري داشته باشد، براي جوانان كه با برنامه هاي ماهواره مستهلك مي شوند بازدارنده است.
آيت الله عبدالنبي نمازي اعضاي برگزاركننده همايش امامزادگان فين كاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي، سه شنبه شب در جمع دست اندركاران برگزاري همايش امامزادگان فين كاشان، با تبريك حسن تدبير و انتخاب برگزاري همايش امامزادگان فين كاشان، گفت: تكريم و تعظيم اهل بيت(ع) و فراهم سازي و آسان سازي معرفت اهل بيت(ع) براي عامه مردم به ويژه جوانان، كار ارزشمندي است.

 

وي افزود: در دنياي پرهياهو و پرترافيك مسائل مادي و اخلاقي و سياسي امروز كه هركدام از اين مسائل در جاي خودش حجاب مي شود، برگزاري اين همايش ها فرصتي است براي مردم تا با اهل بيت(ع) و امامزادگان واجب التعظيم ارتباط برقرار و با تاريخ زندگي و حيات آنها و علت هجرت امامزادگان از مدينه بودند به ايران و كاشان بيشتر آشنا شوند.

 

آيت الله نمازي ادامه داد: در عصر و دوره اي كه عوامل سرگرم كننده زيادي براي مردم وجود دارد، برخي درگير فعاليت روزمره و نگران امرمعاش و دغدغه اداره خانواده را دارند و فرصتي براي پرداختن به مسائل معنوي و اعتقادي و ديني اهل بيت(ع) ندارند و برخي  هم كه دغدغه مسائل مادي را ندارند سرگرم فضاي مجازي شدند.

 

وي از فضاي مجازي به عنوان يكي از تهديدات امروز جوانان اعلام كرد و خاطرنشان كرد: قبل از اينكه فضاي مجازي مطرح شود، صدا و سيما با پخش سريال ها و فيلم ها وسيله سرگرمي مردم  را تا نيمه هاي شب و سحر فراهم مي كرد و مردم را از خلوت كردن با خدا باز مي داشت.

 

به گفته وي، فيلم هاي هاليودي و فيلم هاي خشن پليسي آمريكايي و ماهواره نيز براي تحت تأثير قرار دادن كشورهاي اسلامي و دركنار آن مسأله اينترنت امروز فرصتي براي پرداختن به مسائل معنوي و اعتقادي نگذاشته است.

 

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم بيان داشت: در دنياي امروز به قدري عوامل سرگرم كننده زياد شده است كه حتي خواص در كشورهاي اسلامي فرصتي براي پرداختن به مسائل معنوي و ديني ندارند.

 

نماينده ولي فقيه در كاشان، توسعه برنامه هاي معنوي و ارزشي از جمله همايش امامزادگان و پرمحتوا كردن اين برنامه ها را يكي از راه هاي جذب مردم به مسائل اعتقادي و ارزشي دانست.

 

آيت الله نمازي همچنين بر اجراي برنامه هاي پرجاذبه براي جوانان تأكيد كرد و گفت: برگزاري همايش امامزادگان تقويت كننده ارتباط مردم با معارف الهي است، از اين رو اگر با محتوا و پرجاذبه باشد و جنبه شعاري و شعوري داشته باشد، براي جوانان كه با برنامه هاي ماهواره مستهلك مي شوند بازدارنده است.

 

وي افزود: مردم براساس اعتقاداتي كه دارند، وقتي از كنار قبور امامزادگان عبور مي كنند عرض ارادت مي كنند، اما شناختي از مراتب معرفتي و جهادي امامزادگان ندارند، از اين رو  نياز به معرفي امامزادگان است.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبري، بر تهيه شناسنامه و زندگينامه امامزادگان تأكيد كرد و گفت: با معرفي امامزادگان به هر ميزان كه بتوانيم حلقه وصل بين جوانان و اهل بيت (ع) ايجاد كنيم، جوانان ما از امامزادگان شناخت بيشتري پيدا خواهند كرد.

 

آيت الله نمازي با اشاره به فلسفه هجرت اهل بيت(ع) به ايران براي جوانان، ابراز کرد: اگر اهل بيت با اختيار به ايران نيامدند، حكمت الهي بوده تا خاندان اهل بيت همه در مدينه تجمع نداشته باشند و براي نشر اسلام به بلاد ديگر بروند، همانگونه كه پيامبراكرم(ص) به فرمان الهي از مكه به مدينه هجرت كرد.

 

وي افزود: اگر پيامبراكرم(ص) از مكه به مدينه هجرت نمي كرد، اسلام در مكه دفن مي شد و فشارهاي سياسي و اقتصادي اجازه نمي داد اسلام از مكه خارج شود، و اين دستور خداوند بود تا اولين مهاجر الي الله در اسلام پيامبراكرم، اميرمومنان و فاطمه زهرا(س)باشند و در ادامه نير همه ائمه مهاجر الي الله شدند.  

    

نماينده ولي فقيه در كاشان در ادامه با اشاره به سير هجرت ائمه اطهار به ايران و هجرت حضرت معصومه(س) گفت: ما امروز هرچه داريم از حضرت معصومه(س) داريم از اين رو، شعاع وجودي اهل بيت(ع) بايد بيان شود كه حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع)چه نقشي در ايران دارند.

 

آيت الله نمازي يادآور شد: پيروزي انقلاب اسلامي به رهبري امام خميني(ره) نيز به بركت حضرت معصومه(س) بود چرا كه امام يكي از شاگردان مكتب قم بود و در مكتب حضرت معصومه(س) پرورش و تربيت شده بود و انقلابي را به وجود آورد كه شرق و غرب و همه دنيا را متحيركرد.

 

به گفته وي، تمامي حوادث امروز دنيا و داعش از تركش هاي انقلاب اسلامي است كه صهيونيست ها و استكبارجهاني براي جلوگيري از صدور انقلاب اسلامي چنين موانعي را سد راه نظام اسلامي قرارداده اند تا  از صدور انقلاب اسلامي و تفكر توحيدي انقلاب اسلامي به دنيا جلوگيري كنند.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبري بيان داشت: اين ارادت و معرفت اجمالي كه ما امروز نسبت به ائمه داريم بايد از اجمال تبديل به تفسير شود و راه آن نيز برگزاري همايش امامزادگان با سرمايه گذاري بر محتواي اين همايش ها است.

 

به گفته وي، شناسنامه و شجره نامه، مراتب علمي، مراتب ضد استكباري با حكومت هاي معاصر امامزادگان كه اهل سازش با آنها نبودند را بايد تهيه و منتشر كرد تا مردم نسبت به امامزادگان آشنايي و معرفت بيشتري داشته باشند.

 

وي، احداث مصلي بقيه الله الاعظم كاشان در مجاورت منطقه فين كاشان را داراي حكمت دانست و افزود: فضاي معنوي مصلي بقيه الله الاعظم كاشان هر انسان مومن و متديني را تحت تاثير قرار مي دهد چرا كه در آثار آمده است هرجايي كه براي اماكن مقدس انتخاب مي شود، يا ولي از اولياء خدا از آنجا عبور كرده و يا مجاهد في سبيله الله در آنجا به شهادت رسيده است.

 

آيت الله نمازي، يادآور شد: منطقه فين و به ويژه مصلاي بقيه الله الاعظم يك حساب و كتاب ويژه اي دارد كه گفته مي شود، امامزاده هادي كه تحت تعقيب بوده به اين منطقه مي كه رسد مجروح مي شود و خون او در اين منطقه مي ريزد و اهالي فين جسد مطهر او را در همين محل فعلي دفن مي كنند، بنابراين تحقيقات بايد مستندسازي شود.

 

لازم به ذكراست، نخستين همايش امامزادگان منطقه فين كاشان، 18 مرداد ماه همزمان با سالروز بزرگداشت امامزادگان و دهه كرامت در امامزاده هادي فين كاشان برگزار خواهد شد./201/1307/ب1

ارسال نظرات