۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۴
کد خبر: ۴۴۰۸۳۲
نماینده ولی فقیه در استان قزوین مطرح کرد؛

لزوم ایستادگی مسؤولان محیط زیست در مقابل تغییر کاربری‌ها در استان

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: تغییر کاربری اراضی خسارات جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت و این‌ها چیزهایی است که ما حس می‌کنیم که به منطقه ما آسیب می‌رساند.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین عصر امروز در دیدار سیدمحمد مجابی، معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مسؤولان محیط زیست باید با جدیت در مقابل تغییر کاربری‌ها ایستادگی کنند زیرا تغییر کاربری اراضی خسارات جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت و این‌ها چیزهایی است که ما حس می‌کنیم که به منطقه ما آسیب می‌رساند.

 

مسؤولان محیط زیست باید با جدیت در مقابل تغییر کاربری‌ها در استان ایستادگی کنند

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی ابراز کرد: اگر به محیط زیست توجه جدی کنیم و تهدید ریزگردها را جدی بگیریم، اهمیت آن به کشورهای دیگر منتقل می‌شود و آن‌ها در می‌یابند که در نگاه نظام اسلامی، تخریب محیط زیست جزء بدترین منکرها است.

 

خطیب جمعه در استان قزوین با اشاره به اینکه در نگاه قرآنی توجه و حفظ محیط زیست بسیار اهمیت دارد، بیان کرد: در منطقه قزوین زمین‌خواری، کوه‌خواری و قبل از همه این‌ها قانون‌خواری پدیده‌هایی است که وجود دارد و برخی‌ها با قانون‌خواری زمینه کوه‌خواری و زمین‌خواری را فراهم می‌کنند.

 

این کارشناس حوزوی ادامه داد: عرصه معروف و منکر بسیار گسترده است و در همه مسائل وجود دارد، اینکه امروز برای حل مشکلات آب به دنبال حفر چاه‌های جدید باشیم کار اشتباهی است و باید راهکارهای جدیدی پیدا کرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: همه مؤمنان یاران و همکاران محیط زیستی مسؤولان و مدیران این عرصه هستند و فعالیت در این حوزه و جلوگیری از تخریب محیط زیست جزئی از دین و مبارزه با منکر محسوب می‌شود.

 

وی در پایان به آیات سوره تین اشاره کرد و گفت: در نگاه امام صادق (ع) منظور از «بلد امین» همان پیامبر (ص) است و بیان این موضوع به انی معناست که آیین پیغمبر (ص) امنیت جهانی را تضمین می‌کند./853/202/ب2

 

ارسال نظرات