۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۵۹۲۲۲۵
آیت الله خاتمی:

بی تفاوتی حوزه نسبت به نظام معنا ندارد|روحانیت همراه نظام بوده وخواهد بود

بی تفاوتی حوزه نسبت به نظام معنا ندارد|روحانیت همراه نظام بوده وخواهد بود
نماینده خبرگان با بیان این‌که شکر نعمت انقلاب ماندن در صحنه و عدم انحراف به بی طرفی است، گفت:افراد بی‌طرف بدانند که چوب ناسپاسی خود را خواهند خورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سیداحمد خاتمی عضو هیأت رییسه خبرگان رهبری و جامعه مدرسین حوزه علمیه در یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد که امروز در سالن همایش‌های پژوهشگاه حضرت معصومه(س) برگزار شد، با بیان این‌که وضعیت معیشت و زندگی مردم، وضعیتی نیست که انسان بدون موضع‌گیری باشد، اظهار داشت: در مقام ثبوت سه موضع در این زمینه وجود دارد.

عضو هیأت رییسه خبرگان رهبری ادامه داد: نخست انکار وضع موجود و مشکلات مردم که ناشیانه ترین سخن است، موضع دیگر، ریختن بنزین در آتش خشم و برافروختن مشکلات مردم که ثمره آن سوء استفاده ضد انقلاب است و موضع آخر که منصفانه است، قبول کردن مشکلات همراه با قبول کردن نعمت‌های الهی و امید به آینده و تذکر به مسؤولان نظام برای جهادی عمل کردن است.

وی با اشاره به دستاوردهای چهل سال انقلاب اسلامی تصریح کرد: قطعا از مهمترین شیوه‌های امیدوار کردن مردم به انقلاب، مقایسه‌ای آمار دادن است.

آیت الله خاتمی بیان کرد: اولین نکته در این زمینه، حضور دین در عرصه جامعه است، مردم ما، مردمی دین‌مدار هستند، برای متدینین بایستی این واقعیت تبیین شود که افرادی با هویت بی دینی بر این کشور حکمرانی می‌کردند، به طوری که خشونت، بی سوادی و بی‌دینی از مهمترین خصوصیت‌های رضاخان در زمان پهلوی بود.

وی خاطرنشان کرد: محمدرضا شاه نیز لاییک محض بود، هرچند به زیارت امام رضا(ع) می‌رفت، اما بی‌دینی در زندگی او به به صورت واضح و روشن نمایان بود.

امام جمعه تهران اظهار داشت: در خاطرات خاندان و همسر محمدرضا شاه، بدبختی کشور از دین اسلام دانسته شده و فرقه بهاییت تبلیغ و ترویج می‌شد، به صورتی که هویدا و خاندانش به طور کامل بهایی بودند.

وی عنوان کرد: دین و قانون اسلامی توسط حکومت و نظام اسلامی حاکم شده و مجموعه مجتهدان کلمه کلمه قانون اساسی را مباحثه کردند تا قانون اسلامی سرکار بیاید، هرچند نسبت به برخی از مسؤولان عالی رتبه ما ایراد و انتقاد وجود دارد، اما یک موی پرایرادترین مسؤول نظام اسلامی، به تمام نظام منحوس پهلوی می‌ارزد، چراکه عیاشی و فسق و فجور در رژیم پهلوی عادی بود.

آیت الله خاتمی با اشاره به خاطرات اسدالله علم مطرح کرد: نکته دیگر، وضعیت مردم قبل و بعد از پیروزی انقلاب است، توهین‌های شاه معدوم و ملعون به مردم ایران و بی اهمیتی و بی ارزشی جایگاه مردم و جامعه برای او در "خاطرات علم" به وضوح بیان شده است.

وی در ادامه به خیانت برخی از ضد‌انقلاب‌های درون کشور اشاره کرد و گفت: برخی از افراد معاند و ضد انقلاب ادعای عدم وجود آزادی در ایران می‌کنند، درحالی که سخت‌ترین و بدترین سخن‌ها علیه نظام اسلامی را در کشور مطرح می‌کنند، البته باید توجه داشت کنه هیچ نظامی، مخالفان را قبول نمی‌کند و نظام اسلامی هم به همین صورت است.

عضو هیأت رییسه خبرگان رهبری با اشاره به خاطرات فردوست بیان کرد: سرکار آوردن محمدرضا و حاکم کردن او، توسط انگلیسی‌ها انجام شده است و هیچ پست مهمی بدون اجازه آمریکا به کسی اعطا نمی‌شد، به طوری که خود شاه، نخست وزیری آموزگار را به خاطر دوستی با آمریکا عنوان کرده است.

وی مطرح کرد: مستقل‌ترین کشور جهان، ایران اسلامی است، راز این همه شیطنت در برابر ایران به جهت به بردگی گرفتن دوباره این کشور و جامعه است.

آیت الله خاتمی با تأکید بر بیان واقعیت‌های قبل انقلاب به مردم و جامعه اسلامی بیان کرد: این نظام، نظام اسلامی است و دست یاری خداوند با مردم و حکومت اسلامی خواهد بود، بنابراین تبیین واقعیت‌های گذشته و امروز برای جامعه امری مهم است.

وی با بیان این‌که شکر نعمت انقلاب نسبت به روحانیت، ماندن در صحنه و منحرف نشدن به سوی بی طرفی است، گفت: اقلیت‌های بی‌طرف بدانند که چوب ناسپاسی خود را به زودی خواهند خورد.

عضو هیأت رییسه جامعه مدرسین حوزه علمیه اضافه کرد: همراهی صمیمانه با ولایت که از ابتدا بوده و هم اکنون هم وجود دارد و امروز نیز مطالبات مراجع تقلید، به ویژه رهبر انقلاب با جدیت پیگیری می‌شود.

وی با بیان این‌که حوزه علمیه همیشه با نظام همراه بوده و خواهد بود، گفت: این احترام و محبت بین حوزه و رهبر انقلاب به صورت متقابل وجود دارد.

وی گفت: مسأله بصیرت افزایی مطلب مهم و لازمی است که امروز بیش از گذشته نیاز به آن حس می‌شود، این واقعیت باید بدون پرده برای مردم گفته شود که دشمن از آغاز نظام اسلامی، در فکر براندازی انقلاب اسلامی بوده است، اما بعد از روی کار آمدن رییس جمهور و وزیر خارجه جدید آمریکا، نسبت به این برانداز تصریح می‌شود.

آیت الله خاتمی در پایان اظهار داشت: چه کسی است که نداند، ستون خیمه نظام اسلامی ولایت فقیه است و دشمنان در فکر تضعیف این ستون هستند، همچنین تشویق مردم به حضور در صحنه کار دیگری است که روحانیت باید انجام دهد.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7

/876/پ201/ق

ارسال نظرات