۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۶۰۱۴۷۲
امام جمعه تبریز:

اصلاح نظام پولی و بانکی لازمه حل مشکلات اقتصادی است

اصلاح نظام پولی و بانکی لازمه حل مشکلات اقتصادی است
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: اصلاح نظام پولی و بانکی کشور باید مورد توجه باشد، متأسفانه شرایط فعلی زمینه بروز برخی تخلفات در بانک ها را فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان «رونق تولید» اظهار داشت: تلاش همه مردم و مسؤولان باید در جهت تحقق این مطالبه اساسی باشد.

وی با بیان این‌که تنها با تلاش جهادی و تعصب به کالای ایرانی می‌توان در مسیر تحقق شعار سال گام برداشت، خاطرنشان کرد: باید نگاه جهادی به اقتصاد داشته باشیم، بدون تلاش شبانه‌روزی نمی‌توان در جهت رونق تولید و مقابله با روکیرد مصرف به سمت کالاهای خارجی گام برداشت.

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که باید نقدینگی موجود در مردم به سرمایه در گردش برای رونق تولید تبدیل شود، تصریح کرد: سال گذشته شعار حمایت از کالای ایرانی داده شد، باید دانست که شعار امسال در راستای تحقق شعار سال گذشته نیز قرار دارد، به عبارتی اگر تولید در کشور رونق یابد، حمایت از کالای ایرانی نیز تحقق یافته است.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به این‌که مشکل بیکاری و کاهش ارزش پول تنها با رونق تولید و حرکت چرخ‌های واحدهای تولیدی کشور و افزایش صادرات غیرنفتی حل می شود، افزود: در شرایطی که عده‌ای به دنبال دریافت سود از سپرده های بانکی خود هستند، عده‌ای نیز هستند که با نگاه جهادی به دنبال کارآفرینی و تولید هستند.

وی با تأکید بر مقابله جدی با اخلالگران اقتصادی کشور از سوی دستگاه قضایی گفت: نباید به سوءاستفاده‌گران اجازه داد تا جولان دهند، متأسفانه برخی‌ها کارخانه دولتی را خریده و سپس همه ماشین‌آلات آن کارخانه را فروخته و در جای همان کارخانه برج ساخته است، واگذاری های دولت به بخش خصوصی با ایراداتی همراه بوده است.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که باید در واگذاری کارخانجات به اهلیت افراد دقت فراوان شود، افزود: اصلاح نظام پولی و بانکی کشور نیز باید مورد توجه باشد، متأسفانه شرایط فعلی زمینه بروز برخی تخلفات در بانک ها را فراهم کرده است، نباید اجازه داد هر روز یک بانک افتتاح شود و بعد به بنگاه داری بپردازد.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به این‌که حمایت از تولیدکنندگاه داخلی و کارآفرین‌های جوان باید در اولویت بانک ها در سال جاری باشد، افزود: رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب منشور حرکت در مسیر آینده نظام اسلامی را ترسیم کردند که امروز آمادگی میان مردم و جوانان مشاهده می‌شود.

وی با تأکید بر همت صاحبان اندیشه در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب گفت: گام دوم انقلاب یعنی شناخت ظرفیت و شناختن فساد دشمن است؛ چراکه امروز غرب بر این اعتقاد دارد که اگر ملت ایران بر چیزی اراده کند، قطعاً آن را به نتیجه می‌رساند.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که هر کسی در هر جایگاهی که قرار دارد باید در مسیر ایستادگی در مقابل دشمن نگرش جهادی داشته باشد، افزود: دشمنان میلیاردها دلار هزینه می‌کنند تا جلوی اراده ملت ایران قرار گیرند، باید دانست که این ملت بدترین شرایط اقتصادی را تحمل می کنند اما در مقابل دشمن سر خم نمی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم افزود: رهبر انقلاب فرمودند که جوانان تا از مسائل فردی و حاشیه‌ای دور باشند و همیشه وحدت را دنبال کنند و مرزهای دشمن را شناخته و در مرزبندی با دشمن دقت زیادی کنند. تا اختلافات را کاهش دهند و وحدت را پیشه کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه های نماز جمعه تبریز با بیان این‌که ششم فروردین سالگرد حمله عربستان به یمن است، اظهار داشت: جنایات رژیم آل‌سعود در طول سال های گذشته بر کسی پوشیده نیست، اما همانطور که رهبر انقلاب در سخنان روز نخست سال و در مشهد مقدس فرمودند؛ مجاهدان اسلام نابودی این رژیم را رقم خواهند زد./935/پ203/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات