۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۶۰۱۷۵۳
امام جمعه موقت تهران تأکید کرد؛

ضرورت تبعیت از رهبری

ضرورت تبعیت از رهبری
آیت الله صدیقی در حرم مطهر رضوی به تبعیت دولت از فرمایشات رهبری و اجرای اقتصاد مقاومتی مورد فرمایش ایشان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران شب گذشته در حرم مطهر رضوی به فضیلت ماه رجب و دعا و ادعیه اشاره کرد.

وی با اشاره به این که علامه حلی از علمای برجسته در کتاب عدة الداعی و نجاح الساعی در خصوص دعا می گوید:«دعا را خدا را واجب کرده و از نظر عقل و شرع، دعا از واجبات مکلفین است.»، گفت: عقل چراغ راه انسان است، با عقل فرق بین معجزه و سحر را تشخیص می دهد همچنین عقل ضرر را برای انسان روا نمی داند.

آیت الله صدیقی اظهار کرد: ما برای دفع بلا و رفع گرفتاری ها باید دعا کنیم چون از آینده و حوادث خبر نداریم و باید به خداوند که به همه چیز آگاه است، پناه ببریم همچنین آدمی که مشکل و گرفتاری دارد و خود را مضطر دانسته، دعا می کند در حالی که اهل بیت(ع) می گویند:« قبل از این که مبتلا شوید، دعا کنید.».

رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور افزود: به حکم عقل قبل از این که گرفتار بلا شویم باید خطر را از خود دور کنیم بنابراین با توجه به این که دعا سپر بلا است باید قبل از گرفتاری، دعا کنیم.

وی با اشاره به تأکید قرآن کریم به دعا کردن، ابراز کرد: خداوند در قرآن می فرماید:«ادْعُونِي أَسْتَجِبْ لَكُمْ»، دعا با همه عبادت ها متفاوت است، دعا هم عبادت و هم اجرای فرمان پرودگار است، دعا برترین عبادت ها، توجه مطلوب به خالق، روی آوردن بی پناه به پناه و ارتباط ما با خالق را تنظیم می کند.

آیت الله صدیقی با بیان این که دعای دل پرکینه مستجاب نمی شود و مانع خیر است، گفت: ایام صله حرم است، کینه های دیرینه را به خاطر خدا شتشو دهید، به یکدیگر خوشبین بوده و محبت کنیم، هم را یاری کنیم چون بهشتی ها صفا، اخوت و یگانگی دارند و این جهنمی ها هستند که با هم صفا ندارند و نیز علامت بهشتی بودن بی کینه بودن است تا دل ما بهار شود و نسیم الهی موجب نورانیت ما شود.

نایب رئیس شورای مدیریت حوزه علمیه تهران در ادامه به فضیلت ماه رجب اشاره و ابر از کرد: در ماه رجب دعا مطلوب و مراقبات رجب روزه رجب است همچنین قرائت زیارت رجبیه و زیارت امامان معصوم از دیگر اعمال این ماه است، سفره این ماه را امام جواد(ع) و امام هادی(ع) که مظهر جود خدا و رفع مشکلات معنوی هستند، پهن می کند پس با توسل به این بزرگواران هر آن چه را می خواهید از خدا طلب کرده و رفع مشکلات معنوی و گناهان خود را از خدا طلب کنید.

امام جمعه موقت تهران در ادامه به دعا برای فرج ولی عصر(عج) تأکید کرد و گفت: منشا گرفتاری ها نبود امام زمان(عج) است، چرا برای ظهور حضرت جدی نیستیم؟ این امام همام از مظلومیت شیعه در عربستان، بحرین و یمن رنج می برد همچنین این مشکلات اقتصادی که برخی نادان ها تحمیل کرده اند، امام زمان از مشکلات شیعه ناراحت هستند و باید دعا کنیم که اقا تشریف بیاورند.

وی با تأکید به تبعیت از رهبری، اظهار کرد: خون شهدا انقلاب را به ثمر رساند و خداوند حکومت فاسد و وطن فروش را از سر شما باز کرد و فقیه جامع الشرایط، عالم، عادل، زمان شنان، مدیر و مدبر را فرستاد حال آیا ما به فرمایشات ایشان عمل می کنیم؟ دولت فرمایشات را اجرا می کند؟ چرا اقتصاد مقاومتی را اجرا نمی کنیم؟ وقتی حرف ایشان را عمل نمی کنیم، حرف امام زمان را هم را رعایت نمی کنیم./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات