۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۶۰۱۷۵۴

تشرف ۱ میلیون زائر به بقاع متبرکه خراسان رضوی در نوروز ۹۸

تشرف ۱ میلیون زائر به بقاع متبرکه خراسان رضوی در نوروز ۹۸
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: ۹۶۲ هزار و ۴۰۴ زائر به بقاع متبرکه استان مشرف شدند که از این تعداد زائران، ۶۰ هزار نفر زائر خارجی بودند.

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد احمدزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، بیان کرد: طرح آرامش بهاری در 127 بقعه متبرکه خراسان رضوی تا 14 فروردین در حال برگزاری است.

وی افزود: از 28 اسفند ماه 97 تا پایان 9 فروردین ماه 962 هزارو 404 زائر به بقاع متبرکه استان مشرف شدند که از این تعداد زائران، 60 هزار نفر زائر خارجی بودند.

حجت الاسلام احمدزاده با بیان این که طرح آرامش بهاری تا 14 فروردین اجرا می شود، گفت: تاکنون 241هزار و312 زائر در واحدهای اقامتی بقاع متبرکه و حسینیه های استان اسکان یافتند.

وی با اشاره به برنامه های فرهنگی طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه خراسان رضوی گفت: اقامه نماز جماعت، سخنرانی، مراسم تحویل سال، مشاوره وقف، غرفه کودک، مشاوره اعتقادی و خانوادگی، نمایشگاه های فرهنگی از جمله برنامه هایی است که در قالب طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه اجرا می شود.

حجت الاسلام احمدزاده تعداد بازدیدکنندگان از خیمه معرفت را 171هزار و 403 نفر نفر عنوان کرد و گفت: در خیمه معرفت، غرفه های متنوعی شامل مشاوره وقف، مشاوره خانوادگی و اعتقادی و غرفه کودک وجود دارد که خدمات مختلفی را ارائه می دهند.

وی افزود: تاکنون 13هزار و 176 مشاوره وقف، خانواده و اعتقادی؛ 1295 نوبت اقامه نماز جماعت در بقاع متبرکه و امامزادگان اجرا شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با بیان اینکه 6 هزار و 926 زائر از خدمات ایستگاه سلامت بهره مند شدند، گفت: 123هزار و 910 کودک و نوجوان نیز از برنامه طرح آرامش بهاری اوقاف که در قالب خیمه معرفت برنامه ریزی شده استفاده کردند./864/د102/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات