۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۶۰۶۶۰۲
حجت الاسلام والمسلمین کلانتری در گفت وگو با رسا:

آمریکا قدرت راه اندازی جنگ علیه ایران را ندارد | مقاومت تنها راه پیروزی است

آمریکا قدرت راه اندازی جنگ علیه ایران را ندارد | مقاومت تنها راه پیروزی است
نماینده خبرگان با بیان اینکه توان نظامی آمریکا ضعیف شده و قدرت راه اندازی جنگ علیه ایران را ندارد، گفت: دشمن می داند کوچکترین خطایش بدون پاسخ نخواهد ماند.

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر کلانتری نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با بیان اینکه واقعیت های منطقه و جهان نشان می دهد که آمریکا و ایادی آن در منطقه به افول نزدیک تر می شوند، گفت: اگر روزی آمریکا در جهان به ویژه در منطقه ما حرف اول را می زد، امروز شاهد هستیم که زمینه اثرگذاری آن در مسائل جهانی بسیار تضعیف شده است.

وی با تأکید بر اینکه همگان می دانند برنامه های بلند مدت و کوتاه مدت آمریکا با چالش مواجه شده است، اظهار داشت: امروز شاهد هستیم که بسیاری از کشورهای جهان با طرح ها و برنامه های آمریکا مقابله و مخالفت کرده و از سیاست های این کشور پیروی نمی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین کلانتری جریان ونزوئلا را یکی از نمونه های عدم تبعیت کشورهای جهان از سیاست های آمریکا دانست و ابراز کرد: آمریکا خواهان جایگزینی یک فرد شورشی و غیر منتخب به جای فرد منتخب و مورد اعتماد مردم در این کشور بود و این کشور را از همه جوانب تحت فشار اقتصادی و سیاسی قرار می دهد، اما رییس جمهور ونزوئلا با اقتدار اعلام کرد که در برابر ترامپ خواهد ایستاد.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شکست های پی در پی آمریکا در منطقه گفت: تقریباً همه برنامه های آمریکا که بیشتر در راستای تقویت رژیم اشغالگر قدس است، به شکست انجامیده است؛ بدون شک آمریکا دیگر در منطقه جایی نخواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه امروز گروه های جهادی منطقه به صورت آشکار در برابر آمریکا مقاومت می کنند، تصریح کرد: قدرت پوشالی آمریکا در همه جهان رو به افول است و تمامی پایگاه های رژیم اشغالگر قدس و آمریکا در منطقه اعم از مناطق نفت خیز و ناوهایی که دارد در تیررس موشک ها و امکانات نظامی ما قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین کلانتری با اشاره به اینکه امروز توان دفاعی آمریکا ضعیف شده و دیگر قدرت راه اندازی جنگ علیه ملت ایران را ندارد، تأکید کرد: آمریکا می داند که اگر دست از پا خطا کرده و مرتکب کوچکترین اشتباهی شود همه پایگاه هایش مورد هجمه و حمله قرار خواهد گرفت.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه احتمال راه اندازی جنگ از سوی آمریکا علیه ایران اسلامی صفر است، گفت: ما باید با همه قوا به صورت متحد و منسجم در برابر زیاده خواهی های آمریکا و ایادی آن ایستادگی کنیم؛ مقاومت، یکپارچگی و انسجام در برابر توطئه ها و نقشه های آمریکا رمز پیروزی و چاره کار ما است.

وی در پایان یادآور شد: واقعیت های جهانی نشان می دهد که در حال حاضر جنگ و گزینه نظامی آمریکا علیه ایران اسلامی منتفی است، از همین جهت سردمداران آمریکا درصدد تحمیل فشارهای اقتصادی برآمده اند که آن هم با مقاومت خنثی خواهد شد./841/ت302/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات