۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۶۱۴۵۴۶
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور خبر داد؛

استخدام ۴۲ هزار نفر نیرو در مجموعه آموزش و پرورش کشور

استخدام ۴۲ هزار نفر نیرو در مجموعه آموزش و پرورش کشور
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: در سال جاری ۴۲ هزار نفر نیرو از طریق آزمون و از طریق دانشگاه فرهنگیان در مجموعه آموزش و پرورش کشور جذب می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، جمشید انصاری، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور ظهر امروز در شورای اداری خراسان جنوبی اظهار داشت: در حال حاضر 2.5 میلیون کارمند دولتی در کشور وجود دارد و بودجه‌ امسال که توسط دولت به مجلس ارائه شده 426 هزار میلیارد تومان است.

وی گفت: اما با توجه به صلاحدید نمایندگان مجلس از درآمدهای جدیدی که تعریف شده بودجه مصوب دولت در امسال به 468 هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور افزود: امسال در شرایط سختی قرار داریم و باید با احتیاط کارها را پیش ببریم و در تامین هزینه‌های دستگاه‌های اجرایی سال دشواری داریم.

انصاری تصریح کرد: باید در چارچوب قوانین مجلس شورای اسلامی نسبت به تامین نیروی انسانی جایگزین در دستگاه‌های اجرایی کمک کنیم.

وی با بیان اینکه استخدام هر نیروی انسانی در سال بالغ بر 45 میلیون تومان برای دولت هزینه دارد، ادامه داد: مجوز استخدامی در صورتی که سازمان برنامه و بودجه بتواند تامین اعتبار کند صادر خواهد شد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به اینکه حدود 70 درصد پست‌های بلاتصدی سازمانی در استان اشکال دارد، خاطرنشان کرد: ما هر مجوزی که وزارت علوم برای استخدام اعضای هیات علمی دانشگاه‌های استان بخواهد صادر می‌کنیم.

انصاری با بیان اینکه مجوزهای استخدامی در اختیار استانداری قرار می‌گیرد تا جذب آن را بررسی کند، اظهار کرد: همچنین در سال جاری 42 هزار نفر نیرو از طریق آزمون و از طریق دانشگاه فرهنگیان در مجموعه آموزش و پرورش جذب می‌شود.

وی افزود: در تصمیماتی که گرفته می‌شود بین استان‌ها و دستگاه‌های اجرایی تبعیض قائل نمی‌شویم؛ در حال حاضر نیز بیش از 68 درصد کارکنان خراسان جنوبی رسمی هستند با کشور برابری می‌کند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات