۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۶۱۹۷۷۸
تولیت مدرسه علمیه امام خمینی:

ریشه مشکلات معیشتی و اقتصادی عدم مدیریت صحیح است

ریشه مشکلات معیشتی و اقتصادی عدم مدیریت صحیح است
آیت الله صدیقی ریشه مشکلات معیشتی و اقتصادی را عدم مدیریت صحیح بیان کرد و گفت: با چشم دوختن به بیگانگان و بی تدبیری ها مشکلات حل نمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله صدیقی تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) شب گذشته در حسینیه صاحب الزمان(عج) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: مرگ و حیات، ذلت و سعادت، شادی و گریه، بیماری و صحت همه و همه به دست خداوند است.

وی مرگ را مهمترین مساله بشر بیان کرد و ادامه داد: انسان مرگ را باید جدی بگیرد و برای سهولت سکرات آن چاره اندیشی داشته باشد.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه انسان مومن اهل مراقبه است، بیان داشت: انسانی که مدام به مرگ فکر می کند اهتمام ویژه ای به خودسازی دارد. خداوند همه اعمال و رفتار انسان را مشاهده می کند بر این اساس مومن هرگز در خلوت و جلوت گناه نمی کند.

آیت الله صدیقی ادامه داد: متاسفانه امروز علنی شدن و رواج برخی گناهان بنیان خانواده ها را به مخاطره انداخته است. بر اساس آیات قرآن کریم انسان نباید در مقابل عملکرد بد دیگران منفعل باشد و گمراه شود بلکه با سعه صدر باید به فکر عاقبت بخیری خود باشد.

وی با بیان روایاتی از اهل بیت(ع)، گفت: پیامبراکرم(ص) می فرمایند: اهل انفاق باشید تا از مرگ نترسید؛ پرداخت صدقه مرگ انسان را سهل و مشکلات معیشتی را رفع می کند.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه صله رحم و رسیدگی به نزدیکان سکرات موت را از انسان دور می کند، عنوان کرد: یکی از نسخه های خودسازی آن است که انسان از دیگران آزرده خاطر نشود و دیگران را نیز آزار ندهد.

آیت الله صدیقی امر به معروف و نهی از منکر را از فرایض مهم اسلامی بیان کرد و گفت: بی حجابی در جامعه اسلامی دهن کجی به خون شهدا است، امروز دشمن با بحث بدحجابی قصد نابود سازی انقلاب و به یغما بردن هویت زنان ما را دارد.

وی اتحاد و همبستگی را عامل محبت مردم نسبت به یکدیگر دانست و ابراز کرد: شهادت وصال به الله و بالاترین نعمت پروردگار به شهدا است؛ در روز قیامت همه شهدا به مقام و درجه حضرت عباس(ع) غبطه می خورند.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ادامه داد: اقتدار و قدرت کنونی جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدا است و اگر امروز ما دچار مشکلات معیشتی و اقتصادی هستیم نتیجه چشم دوختن به بیگانگان، بی تدبیری ها و عدم مدیریت صحیح است./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 3
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات