۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۶۲۴۴۲۷
معاون ریيس‌جمهور:

دولت مخالف تعطیلی روز‌های پنج شنبه مراکز اداری است

دولت مخالف تعطیلی روز‌های پنج شنبه مراکز اداری است
معاون رییس‌جمهور تأکید کرد: دولت به دلایل کارشناسی متعددی مخالف طرح تعطیلی روز‌های پنج شنبه مراکز اداری و قضایی در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، جمشید انصاری در خصوص طرح تعطیلی روزهای پنج شنبه مراكز اداری و قضایی در مراكز استانها و شهرستان هاگفت: دولت باید طبق آیین نامه داخلی مجلس نسبت به طرح هایی كه نمایندگان ارائه می دهند اظهار نظر كند و در مورد این طرح پس از بحث های كارشناسی در دولت جمع بندی دولت مخالفت با این طرح است.

رییس سازمان اداری و استخدامی كشور تصریح كرد: دولت تنها مسئول كاركنان خود نیست بلكه مسئول اداره كشور است و با توجه به اینكه نزدیك ٢٤ میلیون نفر نیروی كار در كشور مشغول فعالیت هستند تصمیم گیری در خصوص تعطیلی یك گروه كوچك كه حدود ١٠ درصد نیروی كار را تشكیل میدهد تاثیر جدی بر روی نیروی كار اصلی كشور در بخش های خصوصی و كارگری می گذارد.

معاون رییس جمهور افزود: این گونه تصمیم گیری ها یك نوع عدم تعادل در كشور ایجاد می كند مگر آنكه این قانون همه نیروهای كار كشور اعم از بخش دو لتی و غیر دولتی را شامل شود كه در آن صورت نیز هزینه زیادی به صاحبان صنایع و واحدهای تولیدی تحمیل خواهد شد.

مهندس انصاری با اشاره به این موضوع كه این طرح ساعات كاری كاركنان دولت را كه اتفاقا از بیت المال هم حقوق می گیرند كم خواهد كرد، گفت: در حال حاضر ساعات كار كاركنان دولت ۱۷۶ ساعت در ماه و برای مشمولان قانون كار ۱۹۲ ساعت در ماه است و با تصویب این طرح عملا كاركنان دولت ۱۶۰ ساعت در ماه فعالیت خواهند داشت كه افزایش این فاصله موجب تبعیض بین گروه های مختلف كارمندی و كارگری بوده و مطمئنا به مطالبات و اعتراضات كارگران و شاغلین بخش خصوصی منجر می شود و دولت در شرایط كنونی ایجاد این فاصله و شكاف و تبعیض را به مصلحت نمی داند.

رییس سازمان اداری و استخدامی كشور با اشاره به این موضوع كه این طرح در خود دستگاههای اداری هم مشكل ایجاد خواهد كرد، گفت: بسیاری از خدمات به صورت روزمره باید به مردم ارائه شود. مثلا نمی توان بیمارستانها و مراكز حمایتی را پنج شنبه ها تعطیل كرد. در حال حاضر تنها روزهای جمعه كاركنان بیمارستان ها و این مراكز تعطیل هستند كه در این روز نیز كاركنان بصورت كشیك هستند و یا بسیاری از واحدهای خدماتی دیگر مانند برق، گاز و آب و شهرداری ها خدمات روزمره به مردم  ارائه می دهند كه با  تصویب این طرح قطعا در خدمت رسانی به مردم ایجاد اختلال خواهد شد.

معاون رییس جمهور اجرای این طرح را دارای بار مالی برای دولت دانست و گفت: در این طرح ساعات كار ادارات از ٩ صبح تا ساعت ۵ بعدازظهر تعیین شده است كه با این وضعیت مسایلی چون تامین ناهار كاركنان نیز باید در دستور كار ادارات قرار گیرد كه عملا به دولت بار مالی تحمیل می شود و نظم ادارات نیز دچار اختلال خواهد شد كه این موضوع مغایر با اصل ۷۵ قانون اساسی نیز هست لذا با توجه به مجموعه این دلایل اجرای این طرح به مصلحت نبوده و دولت با آن موافق نیست./998/

میثم صدیقیان
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸
به نظر می رسه تعطیلی پنج شنبه ها به ضرر کشور باشه
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸
تعطیلی کار اشتباهیه
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷
در طرح مجلس قرار نیست کاهش ساعت کاری داشته باشیم ، تنها قرار چهار پنج ساعت کاری پنج شنبه ها بین روزه های دیگر هفته سرشکن بشود . من نمی دونم چرا بعضی مسئولین خودشون رو می زنند به کوچه علی چپ ؟
0
0