۲۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۵
کد خبر: ۱۰۰۳۰۸
حجت الاسلام ابوترابی فرد:

هیچ تحلیل‌گری موفقیت ایران در دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته ای را پیش‌بینی نکرده بود

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس شورای اسلامی،‌ با اشاره به خیزش های اخیر مسلمانان در کشورهای اسلامی اظهار داشت: حرکت انقلابی جهان اسلام نتیجه استکبار ستیزی ملت ایران است.
محمدحسن ابوترابي
حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، نایب رییس مجلس شورای اسلامی،‌ شب گذشته در آیین یادواره شهدای فرهنگی به محوریت شهید مهدی آلبوغبیش، در تالار خلیج فارس خرمشهر اظهار داشت: خرمشهر نماد مقاومت و افتخار ملت بزرگ ایران اسلامی است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد، خاطرنشان کرد: جوانان برومند این مرز و بوم قبل از اینکه مدال شهادت بر سینه‌هایشان نصب شود مدال درک، تبیین و ترویج فرهنگ قرآنی را به‌دست آورده بودند.

وی با اشاره به این که رسول اکرم(ص) با ویژگی پیام‌آور حق، رسول خدای سبحان توصیف می‌شود، ادامه داد: این بالاترین مقامی است که خداوند به بندگانش مرحمت می‌کند و این مقام جز در سایه رسیدن به مقام عبودیت به‌دست نمی‌آید؛ پیامبر اکرم‌(ص) مقام عبودیت را قبل از مقام رسالت به‌دست آورد و این مقام در سایه مقام رفیع بندگی به او تقدیم شد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی،‌ در ادامه سخنان خود، گفت: پیامبر اکرم‌(ص) رمز وحدت و انسجام امت‌های اسلامی در سراسر جهان است؛ امروز ملت اسلام را با نام عرب و عجم نمی‌شناسند بلکه با نام محمد مصطفی(ص) می‌شناسند.

وی اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) حلقه اتصال ما با یکدیگر و با ذات اقدس احدیت است و ملاک، همراهی با پیامبر اکرم(ص) است از این رو باید در این مسیر تلاش جدی کرد؛ دشمن‌شناسی در اسلام جایگاه ویژه‌ای دارد چرا که تمام ضرباتی که در تاریخ به اسلام وارد شده ناشی از عدم دشمن‌شناسی بوده است. 

حجت الاسلام ابوترابی خاطر نشان کرد: هنر و شاهکار انقلاب و دفاع مقدس توجه امام راحل(ره) به این مهم بود و در همین راستا دشمنان را شناخت و مورد هدف قرار داد؛ امروز بیداری جهان اسلام ناشی از سه دهه مقاومت و تلاش ملت ایران است.

وی تصریح کرد: نظریه‌پردازی مبارزه با استکبار به سرکردگی آمریکا توسط امام راحل(ره) ارائه شد اما مقام معظم رهبری مهندسی و معماری این تفکر را به دست گرفت؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی با درایت و هوشمندی در جبهه‌های مختلف در مقابل استکبار ایستادگی کرد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود ابراز داشت: اگر آزادی خرمشهر نبود به یقین مقاومت لبنان شکل نمی‌گرفت، چراکه بسیاری از حرکت‌های انقلابی جهان اسلام ناشی از حرکت بزرگ انقلاب ایران است.

وی با بیان این که بلندترین و استوارترین گام برای تبیین حرکت اصولی امت اسلام در مقابل استکبار پیروزی افتخار‌آفرین ایران در هشت سال دفاع مقدس بوده است، اظهار داشت: تحریم‌های اقتصادی، ناکارآمدی تحریم‌ها، جبهه گسترده استکبار شرق و غرب در برابر حق منطقی و اصولی ملت ایران برای دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته ای صف‌آرایی به مراتب گسترده‌تر از هشت سال دفاع مقدس است.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد افزود: تردیدی نداشته باشید دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران اگر کمترین امیدی داشتند که با تهاجم نظامی می‌توانند ملت ایران را از دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای بازدارند و به اهداف شومشان در منطقه برسند قطعاً ایران را مورد هجوم نظامی قرار می‌دادند.

وی نقش امت و تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب در مقابله با توطئه های دشمن را یادآور شد و اظهار داشت: بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان در هشت سال دفاع مقدس احتمال پیروزی ایران بر عراق را می‌دادند اما در بخش دستیابی به انرژی هسته‌ای هیچ تحلیلگری احتمال حصول نتیجه را نمی‌داد؛ این پیشرفت های همه جانبه ایران اسلامی به برکت ولایت فقیه و ولایتمداری مردم است./945/پ202/ع
ارسال نظرات