۰۴ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۱۰۰۹۴۲
آیت الله ممدوحی:

جهاد اقتصادی اختصاصی به امور مالی ندارد

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر پرهیز از صرف هزینه های گزاف در راستای شعار سال، اسراف و بریز و بپاش را مخالف جهاد اقتصادی دانست.
آيت الله حسن ممدوحي
آیت الله حسن ممدوحی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تبریک سال جدید به ملت ایران، نامگذاری سال 90 از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به عنوان سال جهاد اقتصادی را مهم ارزیابی کرد.

وی افزود: حضرت آقا تعبیری را به کار بردند که چندین معنای دقیق و پرمحتوا در آن نهفته است، تاملی در آموزه های دینی و آیات قرآن کریم به ما نشان می دهد که در اسلام اقتصاد به معنای امور مالی تنها نیست.

آیت الله ممدوحی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم در اوصاف مؤمنان، ابراز داشت: اقتصاد به معنای میانه روی و مستقیم ترین راه در همه امور است و این مساله اختصاصی به امور مالی ندارد و عرصه های زیادی را شامل می شود.

وی با تبیین قلمروهای جهاد اقتصادی بیان کرد: جهاد و کوشش در تمام زمینه های که کشور ما به آن نیاز دارند باید صورت گیرد که یکی از آنها امور مالی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال جهاد اقتصادی و تعبیراتی که ایشان بکار بردند، بسیار حکیمانه است و معنای بسیار جامعی دارد.

وی با تبیین رسالت های مسؤولان و آحاد مختلف جامعه در راستای شعار سال، تاکید کرد: مسؤولان در هر نوع مسؤولیتی که هستند بهترین گزنیه را انتخاب و حرکت کنند.

آیت الله ممدوحی تصریح کرد: اقتصاد در همه امور است، باید همه حال میانه روی و قدرتمندی را حفظ و بدور از بریز و بپاش رفاه مردم را تامین کنند،

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر پرهیز از صرف هزینه و تابلو نویسی در راستای شعار سال، گفت: اسراف و بریز و بپاش مخالف جهاد اقتصادی است و مسؤولان باید از این امر اجتناب کنند.

وی بیان داشت: فرمایش ایشان بسیار متین است و باید در راستای شعار امسال عمل کرد نه هزینه های سنگین و گزاف و این موضوعی است که همه مسؤولان و آحاد ملت باید بدان توجه و عمل کنند. /924/ت302/ج

ارسال نظرات