۰۷ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۱۰۱۰۲۳
جمعی از نمایندگان شیعه مجلس بحرین:

به مجلس بر نمی گردیم

خبرگزاری رسا ـ فراکسیون شیعی الوفاق بحرین کشتار مردم بحرین و بی اعتنایی دولت به خواسته های مردم را دلیل اصلی استعفا از پارلمان خواند و بر حتمی و بدون بازگشت بودن این استعفا تاکید کرد.
انجمن الوفاق اسلامي بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، فراکسیون شیعی الوفاق بحرین که بزرگترین فراکسیون پارلمان و مهم ترین حزب رژیم آل خلیفه به شمار می آید با ارسال پیامی به خلیفه الظهرانی رئیس پارلمان این کشور که خواستار حضور نمایندگان این فراکسیون برای بررسی استفعای الوفاق، استعفای این فراکسیون را حتمی و غیرقابل بازگشت عنوان کرد.

در این پیام آمده است: در هنگام استعفا تاکید کردیم که به دلیل برخورد جنایت کارانه نیروهای امنیتی بحرین با شهروندانی که به صورت مسالمت آمیز در پی حقوق مشروع و اصلاحات سیاسی بودند و هدف قرار دادن شهروندان با گلوله های مستقیم که به شهادت جمعی از مردم منجر شد دیگر مسوولیتی در پارلمان نخواهیم داشت و با توجه به عدم توانایی پارلمان در اجرای اصلاحات در قانون اساسی که بر اساس آن مردم بتوانند به صورت آزادانه به انتخاب بپردازند حضور در این جلسات را بیهوده می دانیم و بر حتمی بودن عدم بازگشت به مجلس تاکید می کنیم.

فراکسیون الوفاق بزرگترین حزب شیعی بحرین است با کسب 18 کرسی توانست در انتخابات پارلمان پیروز شود ولی به دلیل قوانین این کشور، نتوانست عنوان اکثریت را به خود اختصاص دهد.

این فراکسیون، به جمعیت الوفاق اسلامی تعلق دارد که مهمترین حزب معارض رژیم آل خلیفه است و به همراه 6 حزب دیگر، رهبری قیام مردمی را در این کشور به عهده دارد.

کارشناسان اعتقاد دارند که استعفای فراکسیون الوفاق بزرگترین مشکلی است که پارلمان بحرین از زمان تاسیس با آن مواجه شده است.

حجت الاسلام شیخ علی سلمان خطیب جمعه قفول بحرین دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی است./980/ج
ارسال نظرات