۱۱ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۱۰۱۱۲۸
استاد حوزه علمیه:

حوزه اتاق فکر جهاد اقتصادی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده طلاب و فضلای شاهرود، با برجسته توصیف کردن نقش حوزه های علمیه در راستای جهاد اقتصادی تاکید کرد: حوزه‌های علمیه اتاق فکر جهاد اقتصادی به شمار می‌روند و باید در این عرصه رسالت خود را به خوبی انجام دهند.
حجت‌الاسلام منتظري


حجت الاسلام محمد مهدی منتظری، معاون پیشین آمار و بررسی حوزه های علمیه و نماینده طلاب و فضلای شاهرود در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهاد اقتصادی، بیان داشت: با توجه به حساسیت ها و شرایط کنونی کشور، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی سال 90 را به عنوان سال جهاد اقتصادی نامیدند.

وی با اشاره به ابعاد مختلف نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهاد اقتصادی، تصریح کرد: جهاد به کارهای معمولی اطلاق نمی شود و باید با عواملی که می خواهد اقتصاد را به رکورد بکشاند مبارزه کرد.

این استاد حوزه علمیه قم‌ خاطرنشان کرد:‌ رهبر معظم انقلاب در بیانات خود و همچنین پیام نوروزی امسال از مسؤلان و مردم خواستند این حرکت را با جهاد اقتصادی شروع کنند.

وی با بیان اینکه جهاد اقتصادی شامل یک بخش نمی شود و همه دستگاه ها و نهادها باید با همت و کار مضاعف، جهاد اقتصادی را سرمشق خود قرار دهند تصریح کرد:‌ باید در برابر دشمن حالت تهاجمی داشته باشیم تا بتوانیم سنگرهای دشمن را فتح کنیم و برآنها مسلط شویم.

حجت الاسلام منتظری تصریح کرد:‌ شرایط زمان ایجاب می کند که جمهوری اسلامی در همه عرصه ها الگو و پیشرفته باشد و امیدواریم با جهاد و همت و کار مضاعف این مهم محقق شود.

این استاد حوزه علمیه قم،‌ جهاد اقتصادی را عامل شکوفایی و پیشرفت بیش از پیش کشور دانست و با تاکید بر اینکه موانع رشد اقتصادی باید توسط اقتصاد دانان واکاوی و بررسی شود، ابراز داشت: همه باید تلاش کنیم در عرصه های مختلف تولیدات کشور را بالا برده و در بخش های تولید، کشاورزی، صنعت، پزشکی و دیگر عرصه ها به خودکفایی برسیم و همچنین کیفیت محصولات مان را بالا ببریم.

نماینده طلاب و فضلای شاهرود بیان کرد: ما می خواهیم جمهوری اسلامی ایران در کنار استقلال سیاسی، استقلال اقتصادی نیز داشته باشد و برای تحقق این مهم باید از حرکت کارهای معمولی اجتناب شود واگر حالت شتاب در عرصه اقتصادی را در پیش نگیریم ممکن است با روزمرگی مواجه شویم.

حجت الاسلام منتظری بخشی از کار جهاد اقتصادی را متوجه حوزه های علمیه دانست و با بیان اینکه حوزه اتاق فکر جهاد اقتصادی است، گفت: فرهنگ جهاد اقتصادی و مبانی دینی مرتبط با این مساله باید از سوی حوزویان تبیین شود و حوزه در این حوزه نظریه پردازی کند.

وی اضافه کرد: برای انجام وظیفه در این راستا نیازی به برگزاری سمینار و همایش نیست، باید در عمل در راستای جهاد اقتصادی و بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی حرکت کنیم. /924/ت302/ع

ارسال نظرات