۱۷ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۹
کد خبر: ۱۰۱۴۷۴
جمعه آینده انجام می گیرد؛

راهپیمایی همبستگی با ملت بحرین در سراسر جهان

خبرگزاری رسا ـ مخالفان نظام بحرین در بیانیه ای تاکید کردند که امت اسلامی و همه آزاده های جهان، روز جمعه در اعتراض به کشتار مردم مظلوم بحرین، راهپیمایی و تحصن برگزار می کنند.
راهپيمايي وحدت در بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، مخالفان رژیم آل خلیفه در خارج از کشور در بیانیه ای اعلام کردند، راهپیمایی و تحصن های گسترده همبستگی با ملت بحرین تحت عنوان «ملت بحرین را نجات دهید»، روز جمعه در برخی از کشورهای مختلف برگزار خواهد شد.

این راهپیمایی ها با هدف درخواست خروج سریع نیروهای اشغالگر موسوم به نیروهای سپر جزیره، رسوا ساختن اقدامات وحشیانه مقامات بحرین و اعتراض به سکوت جهانیان و سازمان بین الملل در قبال کشتار مردم بحرین انجام می گیرد.

در این بیانیه آمده است: ملت بحرین بیش از 50 روز است که علیه خاندانی که برای حفظ قدرت به ظلم و دروغ و نیرنگ متوسل شده است قیام کرده و می خواهند به خواسته هایی که حق مسلم آنان است دست یابند.

مخالفان افزودند: ملت بحرین که در صدد تحقق خواسته های مشروع خود بود با یورش نظامیان بحرینی و نظامیان بیگانه ای که وظیفه آنان مبارزه با دشمن اصلی اسلام یعنی رژیم صهیونیستی است مواجه شدند و بیش از 1000 تن از آنان هم اکنون شهید، مجروح و مفقود هستند، اما شهروندان غیور بحرینی همچنان استوار مانده و تاکید می کنند که تنها در برابر خداوند متعال خضوع می کنند.

در این بیانیه تاکید شده است: هدف قرار دادن مردم توسط نیروهای سپر جزیره که به بهانه قیام مذهبی انجام می گیرد دل امت اسلامی و آزاده های جهان را رنجانده است و نمی توانند در برابر این جنایت ها سکوت اختیار کنند و از ملت بحرین حمایت خواهند کرد.

مخالفان تاکید کردند که در این راهپیمایی از شعارهای «راهپیمایی حق قانونی و مطابق قانون اساسی بحرین است»، «همه ما ملت بحرین هستیم»، «بحرین در اشغال عربستان و امارات است» و «خواسته معترضان، سیاسی است نه مذهبی» استفاده می شود.

خبر دیگری از بحرین اینکه علاء حبیل، محمد حبیل و علی سعید از ملی پوشان بحرینی به دلیل حمایت از قیام مردم این کشور توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند./980/گ
ارسال نظرات