۱۸ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۱۰۱۵۱۴
امام جمعه بندر امام خمینی:

تحقق چشم اندازه 20 ساله کشور در گرو اهتمام به مسأله جهاد اقتصادی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بندر امام خمینی(ره)، تحقق اهداف سند چشم اندازه 20 ساله را در گرو اهتمام به مسأله جهاد اقتصادی دانست و اظهار داشت: برای رسیدن به نقطه مطلوب اقتصادی باید همت و کار مضاعفی را در پیش گرفت.
حجت الاسلام محمد تابش، امام جمعه بندرعباس
حجت الاسلام محمد تابش، امام جمعه بندر امام خمینی(ره)، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اهداف مقام معظم رهبری نسبت به نام گذاری سال 1390 با عنوان جهاد اقتصادی، اظهار داشت: تسریع و ایجاد شتاب در جهت تحقق اهداف چشم انداز بیست ساله؛ چرا که در این چشم انداز هم وضعیت برتر اقتصادی نسبت به سال های گذشته و هم محرومیت زدایی در جامعه مد نظر قرار می گیرد و رهبر معظم انقلاب نیز برای تحقق این اهداف این سال را با عنوان جهاد اقتصادی معرفی کردند.

وی تصریح کرد: این نام‌گذاری براساس اولویت‌های در نظر گرفته شده توسط رهبری و مبتنی بر واقعیت روز جامعه و افق رو به جلو نام‌گذاری شده است تا در دهه پیشرفت و عدالت شاهد پیشرفت همه‌ جانبه در همه امور زندگی باشیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی بندر امام خمینی(ره)با اشاره به معنا و مفهوم جهاد اقتصادی، اظهار داشت: جهاد اقتصادی به معنای مبارزه همه جانبه با تحریم و تهاجم های گسترده اقتصادی دشمنان و همچنین اهتمام به مسایل اقتصادی، رسیدن به عدالت اجتماعی و محرومیت زدایی است.

وی به وظایف طلاب و روحانیان مدارس علمیه اشاره کرد نسبت به جهاد اقتصادی اشاره کرد و بیان داشت: طلاب و روحانیان می توانند با انجام کارهای فرهنگی و ایجاد انگیزه و امید در مسؤولان و مدیران نظام روحیه جهادی را در کارگزاران ایجاد کنند و جامه عمل بر اجرایی کردن جهاد اقتصادی بپوشانند و از این طریق نیروهای پرتوان جوانی را وارد عرصه اقتصاد کنند.

حجت الاسلام تابش، اذعان داشت: تلاش‌های همه جانبه برای توسعه و پیشرفت اقتصادی ایران اسلامی به معنای نادیده گرفتن ارزش‌ها و معیارهای اسلامی نیست بلکه باید جهاد اقتصادی مبتنی بر ارزش‌ها و معیارهای اسلامی باشد.

وی با بیان این که برای رسیدن به نقطه مطلوب اقتصادی باید همت و کار مضاعفی را در پیش گرفت، تأکید کرد: در مباحث اقتصادی تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم و باید تلاش بیشتری در این زمینه در تمام ابعاد کشور انجام شود.

امام جمعه بندر امام خمینی(ره)، با اشاره به این که جهش در مسیر اقتصاد و جهاد اقتصادی در واقع حرکتی برای همه مسایل جامعه است، اظهار داشت: کار مضاعف و جهش در مسیر حرکت رو به جلو در جامعه و اقتصاد، ما را به اهداف عالیه نظام سند چشم‌انداز 20 ساله نزدیک‌تر کرده و واقعیت‌های مختلف جامعه را نمودار می کند.

وی اهتمام به جهاد اقتصادی را وظیفه ای همگانی دانست و تصریح کرد: مردم و مسؤولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید با اهتمام به مسایل اقتصادی و ورود در عرصه اقتصاد، زمینه های پیشرفت و ترقی ایران را در سراسر جهان فراهم آورند./9465/ت302/ص
ارسال نظرات