۲۶ فروردين ۱۳۹۰ - ۲۰:۴۰
کد خبر: ۱۰۲۱۱۸
رهبر شیعیان بحرین:

اصلاحات با کشتار مردم محقق نمی شود

خبرگزاری رسا ـ رهبر شیعیان بحرین در خطبه های نماز جمعه شهر دراز تاکید کرد که اصلاحات با کشتار و اعمال محرمات محقق نمی شود.
آيت الله شيخ عيسي قاسم رهبر شيعيان بحرين و خطيب جمعه شهر دراز
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر دراز که در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد اصلاحات در بحرین را ضروری توصیف کرد و گفت: اگر دولت بگوید که اوضاع جامعه در بهترین شرایط قرار دارد ادعای باطلی کرده است و اصلاحات در هر شرایط باید اجرا شود.

وی افزود: نیاز به اصلاحات همانند نیاز به آب و هوا و غذا که زندگی بدون آنها غیرممکن است ضروری است و به تاخیر انداختن آن قطعا به صلاح جامعه نبوده و هر فردی که مسوولیتی را می پذیرد موظف است اصلاحات را عملی سازد.

آیت الله عیسی قاسم با تاکید بر اینکه اصلاحات با کشتار مردم محقق نمی شود تصریح کرد: اصلاحات باید در خدمت مردم انجام گیرد نه اینکه با کشتار و قلع و قمع شهروندان و ارتکاب اعمالی که خداوند آنها را حرام کرده است دست به اصلاحات زد.

تصریح کرد: دولت بحرین بر لزوم اجرای اصلاحات در کشور واقف است و بر اینکه اصلاحات راه اصلی دموکراسی است اذعان دارد و باید بداند که مطالبات امروزه ملت بحرین چیزی جز این امور نیست و مردم حق دارند اصلاحات در کشور را خواستار شوند.

رهبر شیعیان بحرین حکومت های ظالم را غیرقابل افتخار خواند و اظهار داشت: حکومتی که ملت خود را همانند گله ای بی اراده و شعور بداند و کرامت و حق رای را از آنان سلب کند نباید به خود افتخار کند.

وی تاکید کرد: حکومتی که از ملت فهیم و باشعوری بهره می برد و مایه مباحات جهانیان است ولی با همه امکانات در برابر آن می ایستد و به کشتار و قلع و قمعشان می پردازند نیز مایه شرمساری است./980/گ
ارسال نظرات