۳۰ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۱۰۲۴۲۲

قاضی اعظم اهل سنت لبنان درگذشت

خبرگزاری رسا ـ شیخ محمد کنعان، قاضی اعظم دادگاه های شرعی اهل سنت لبنان، روز گذشته درگذشت و در بیروت به خاک سپرده شد.
قاضی اعظم اهل سنت لبنان درگذشت
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ محمد احمد کنعان، قاضی اعظم دادگاه های شرعی اعلای اهل سنت لبنان، روز گذشته پس از دوران طولانی بیماری، درگذشت و پس از تشییع و برگزاری نماز بر پیکر وی در مسجد خاشقجی به امامت شیخ محمدرشید قبانی، مفتی اهل سنت لبنان در گلزار شهدای بیروت به خاک سپرده شد.

شیخ محمد رشید قبانی، وی را نمونه عالم و فقیهی که عمر خود را در راه تحصیل علم و تالیف و تحقیق و تعلیم و دفاع از ارزش های اسلامی به پایان رساند، دانست و گفت: ایشان خود را وقف خدمت به برادران دینی خود کرده بود و با از دست دادن وی، عالم برجسته و فقیهی بزرگ را از دست دادیم.

گفتنی است که بسیاری از شخصیت های مذهبی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی لبنان از جمله شیخ ابراهیم مصری، رییس جماعت اسلامی لبنان و شیخ عبداللطیف دریان، رییس دادگاه های اهل سنت لبنان در مراسم تشییع و تدفین وی حضور داشتند.

شیخ بلال شعبان، دبیرکل جنبش توحید اسلامی لبنان نیز درگذشت این قاضی برجسته اهل سنت لبنان را تسلیت گفت و ابزار داشت: ایشان یکی از مدافعان و مبلغان وحدت در لبنان بود و با هرگونه تجزیه و اختلاف داخلی مخالف بود و همواره میان مردم می زیست و از مدافعان مقاومت بود و در این راه سختی های بسیاری را متحمل شد.

مراسم ختم وی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری از ساعت چهار و نیم عصر تا هفت و نیم در دارالفتوای اهل سنت لبنان در بیروت برگزار خواهد شد./981/ب902/گ
ارسال نظرات